Красимира Стоянова: „Албена“ предлага много повече от лятна почивка

Очакваме повече руски гости през 2012, казва старшият маркетинг мениджър в компанията
по статията работи: Нели Минчева
Красимира Стоянова: „Албена“ предлага много повече от лятна почивка
Снимка: Албена

Интервю с Красимира Стоянова - старши мениджър в отдел "Маркетинг и продажби" в Албена АД:

Г-жо Стоянова, приключи туристическия сезон. Каква е равносметката относно почиващите туристи от Русия в Албена през 2011 г.?

- За 2011 в Албена са почивали над 30 000 руснаци, който са реализирали 309 х. нощувки. Това е ръст от 6% спрямо предходната година.

Какъв е профилът на руския турист и добър гост ли е той?

- Руснаците имат дълъг престой и са лоялни гости. Остават доволни от почивката си в Албена заради безопасността, специалните детски менюта, анимацията на руски език и разбира се чистия поддържан плаж в курорта, който ежегодни печели Син флаг. Привлича ги и резервата Балтата както и разнообразните атракции, ресторанти, забавления и екскурзии, които предлагаме.

С какво в условията на реална световно икономическа криза Албена продължава да привлича повече туристи и да е конкурентна на курортите в Гърция, Турция и Кипър?

- Албена предлага много повече от лятна почивка. Освен семейните ваканции, в който сме лидери сред курортите в България ние предлагаме на гостите си и събитиен, медицински и спа туризъм. Още един от перспективните сегменти за нас е туризма за хора на възраст 50+. В Русия има 38 млн. пенсионери, от които 18 млн. работят, много от тях пътешестват, и да се пренебрегват този пазар е неразумно. На запад туристите 50+ или senior, както още ги наричат, пътуват много активно. Например, от 63% до 76% от германците над 60, пътуват на почивка в чужбина поне веднъж в годината. А от 2010 предлагаме такива почивки и на български и румънски пазар. Това ни дава възможност да увеличим заетостта в ниския сезон, а гостите на Албена над 50 и техните придружители могат на относително ниска цена да почиват в Албена. Тези продукти имат не само социална насоченост, но и укрепват икономиката: помагат за запасването на работни места в ниския сезон, носят доходи за ресторантите и другите заведения в Албена.

Медицинския туризъм също набира обороти в Русия. На 16 ноември Албена участва във 2 международна конференция и уъркшоп по медицински туризъм, организирани от АНТОР , която се проведе в Москва, в хотел «Radisson Славянская». Освен нас, там участваха 38 организации от 14 страни, и над 250 посетители.

Участниците в конференцията отбелязаха, че търсенето на медицински услуги в чужбина расте в Русия всяка година. Често руските пациенти излизат да се лекуват зад граница не защото не могат да намерят аналогичната услуга в Русия - просто при нас съотношението цена-качество е за предпочитане. В тази област сме конкуренти с Унгария, Германия, Тайланд, Йордания, Латвия.

С опита, който имаме в областта на медицинския туризъм, мощните природни фактори за лечение, морския климат, морската кал, минералната вода Албена традиционно посреща и корпоративни клиенти от ГАЗПРОМ за лечение и рехабилитация в Медика-Албена. На територията на Албена имаме и детски оздравителен лагер.

Какви са основните проблеми пред руските гости?

- Основен проблем си остават визите, цената - 65 евро за всички над 6 години, необходимите документи и време за вадене на виза - 10 работни дни, ни правят неконкурентоспособни на една Турция например. Макар, че като услуга и цена нашият all inclusive печели, за Турция руснаците нямат виза. В Кипър се влиза с ПРО виза, която се оформя за 2 дни. Освен това руски туристи, които имат действаща шенгенска виза, могат да влизат без кипърска.
 
Започнаха ли записванията за сезон 2012 г. и какви оферти предлага Албена?

- За 2012 сме предоставили по-големи отстъпки за записвания до 01.03.2012. Смятаме, че това ще увеличи записванията.

Освен това Албена ще работи по-активно за рекламата в Русия. От октомври 2011 започнахме серия от пътувания в регионите с цел презентиране на възможностите ни. Посетихме Оренбург в състава на делегация от Българо-Руската Търговско Промишлена Палата. Предстоят ни посещения на Самара и Уфа. Традиционно е участието ни и на двете големи Туристически борси в Москва - МИТТ и Интурмаркет. Предвиждаме и презентации на новостите в предлагането на Албена за 2012 по време на семинарите по продажби на туроператорите с които работим.

Като заключение мога да кажа, че очаквам усилията ни по привличане на руски гости да дадат резултат и да посрещнем повече гости от там през 2012 г.   

 реклама