Японци откриха магазин на държавния производител на млечни продукти Ел Би Булгарикум

Компанията предвижда да увеличи търговските си обекти поне до 10 до края на годината
по статията работи: Теодора Пенева
Японци откриха магазин на държавния производител на млечни продукти Ел Би Булгарикум
Снимка: Ел Би Булгарикум

На 17 април 2013 г. (сряда) беше открит третият фирмен магазин на единственото държавно предприятие в млекопреработвателния сектор в страната – Ел Би Булгарикум. Освен изпълнителния Директор на дружеството – г-н Васил Зографов – на него присъстваха представители на японската Meiji Dairies Corporation, а именно – Директорът на международния отдел г-н Янака и Директорът за Югоизточна Азия – г-н Хонда. Meiji Dairies Corporation е компанията, с която през далечната 1972 г. е подписан първият лицензионен договор за производство на прочутото българско кисело мляко в Азия.

Магазинът се намира на адрес: гр. София, ж.к. Младост 4, на ъгъла на ул. Филип Аврамов и ул. Александър Паскалев – Общински пазар "Младост - 4”. В него ще се продават млечни продукти, произведени по стари български рецепти като сирене, кашкавал и кисело мляко, произведени от чисто българско мляко с типични наши закваски.

Дружеството е единствената държавна фирма в млекопреработвателния сектор у нас. Предприятието произвежда оригинални български млечни продукти с автентични вкусови и здравословни свойства.

Ел Би Булгарикум предвижда до края на годината броят на магазините в страната да се увеличи поне до 10.

За "Ел Би Булгарикум"

"Ел Би Булгарикум” ЕАД  има десетилетни традиции в производството и експорта на млечни продукти, закваски и технологии. Дружеството е единствената държавна фирма в млекопреработвателния  сектор в България. Правоприемник е на интелектуалната собственост, лицензионната дейност и експортните позиции на Държавното стопанско обединение "Млечна промишленост”, създадено през 1965 година.

През 1991 г. фирмата е  преименувана на "Ел Би Булгарикум”, а през 1993 г. е преобразувана в еднолично акционерно дружество. Забранено е за приватизация, първоначално с решение на правителството от 17 март 1992 година, а след това и със закон от 19 март 2002 година.

Едноличен собственик на акциите на дружеството е Министерството на икономиката на Република България.

Дружеството притежава две производствени поделения  – в София и Видин и модерен  Център за научноизследователска и  развойна дейност, където през последните 10 години се разработват ново поколение  закваски и формули за здравословни храни. Там се съхранява и уникалната колекция от над 900 млечнокисели бактерии и над 100 различни комбинации закваски.

Дружеството притежава значителна по обем интелектуална  собственост в областта на млечната индустрия:

  • 11 патента за български млечни продукти
  • 45 продуктови търговски марки, регистрирани в България
  • фирмена търговска марка, регистрирана в 26 страни
  • 6 наименования за произход

Основната дейност  на "Ел Би Булгарикум” ЕАД е  свързана с предоставянето на ноу-хау  и технологии за производство на оригинални български млечни продукти в чужбина чрез сключване на дългосрочни лицензионни споразумения.

Чуждестранните  партньори на дружеството са компании с дългогодишни традиции в производството и продажбата на мляко и млечни продукти с водещи пазарни позиции в съответните страни.

В продължение на 30 години със закваските и технологиите на дружеството се произвежда кисело мляко  по български лиценз в Япония, Германия, Швейцария, Холандия, Кипър, Финландия, Филипините, Франция, Австрия.

Най-голямо е разнообразието на млечните продукти, които се произвеждат по лиценз на "Ел Би Булгарикум” ЕАД в Япония. Благодарение на успешен маркетинг през последните 30 години представата за България в Япония, неизменно свързвана с киселото мляко, е за страна с красива природа и здравословен начин на живот.

Сътрудничеството с  японската компания не се ограничава само с доставката на ноу-хау и  закваски, а и със съвместни  изследвания и разработки върху  здравословния ефект от консумацията на кисело мляко и създаването  на технологии за производство на функционални храни.

 реклама