Шест дни зимната стихия подлага на сурови изпитания електрическата мрежа в Североизточна България. Скъсани от обледяването и силния вятър проводници, паднали стълбове и счупени изолатори, затворени пътища от снегонавяванията и паднали дървесни клони са само част от предизвикателствата, пред които са изправени аварийните екипи на ЕНЕРГО-ПРО, докато отстраняват пораженията по мрежата.
Докато електромонтьорите се справяха с многобройните повреди, за да възстановят електрозахранването на хиляди семейства в десетки населени места, виелиците продължаваха да късат проводници в нови райони и да оставят без ток други села. "Ангажираме допълнителни екипи. Момчетата работят денонощно, но продължават да възникват нови и нови аварии. Проводниците са обледени, натежават и силният вятър ги къса.", разказва инж. Димитър Димитров, отговорник на мрежови измервателен район в отдел "Вилни зони" във Варна.
През дните на кризата електроразпределителната компания мобилизира над 400 екипа, снабдени с пълно работно оборудване и 250 високопроходими и специализирани автомобила за справяне с тежката ситуация.
Със съдействието на общините и кметствата, екипите успяват да си пробият път през снежните преспи, за да достигнат труднодостъпните места на авариралите съоръжения. В едно от най-засегнатите населени места, село Каменар край Варна, кметът Светослав Райков осигури селскостопанска техника за почистване на пътя, за да се ускори работата на екипите по отстраняването на аварията. Ето какво сподели г-н Райков на 27 януари (понеделник): "Вчера вечерта възникна авария, токът в селото спря. Свързах се с отговорника на района, инж. Димитров. Въпреки трудната пътна обстановка, екипът успя да стигне в рамките на час. Оказа се, че има много накъсани проводници. Опитаха се да отстранят аварията веднага, но заради много силния вятър не успяха. Днес 4 екипа работят в селото. В много добра координация сме с екипа, който поддържа Каменар. Когато има проблем, се обръщат към мен за съдействие или аз се обръщам към тях, но най-важното е, че вземат мерки да го отстранят."
Усложнената пътна обстановка затрудни работата по отчета на консумираната електроенергия на клиентите на ЕНЕРГО-ПРО. Над 300 отчетника на компанията се опитват да достигнат по график до всички адреси, за да отчетат електромерите в срок.