"Изборът на електронна фактура е един от начините всеки един от нас да намали разхода на хартия и съответно изсичането на дървета за производството й. Вярваме, че все повече хора ще прегърнат идеята и ще оставят своя екологичен отпечатък. Благодаря на компаниите, които се включиха в кампанията - Банка ОББ, "Райфайзенбанк", "Мобилтел", "Техномаркет", "Технополис", "Петрол", "Пикадили", "Лидл", "Кауфланд", "Метрополитен", Blizoo и "Нуртс", каза Зорница Йорданова, директор "Маркетинг и подпомагане на продажбите" в "ЧЕЗ Електро България.
В рамките на инициативата "Не позволявайте дърветата да станат дървесина" служители на 12-те големи компании, партньори на дружеството, ще се откажат от хартиената сметка за електроенергия и ще преминат към електронна фактура. Като част от проекта в периода 2-18 април ЧЕЗ, със съдействието на Столична община, облича символично с изцяло естествени материи 12 дървета в София. За тази цел се използва способ, който не нарушава целостта и нормалните функции на дърветата. Опаковането им в разноцветни памучни ленти изобразява предпазването им от изсичане и грижата за тях.
Oт въвеждането на електронната фактура през август 2011 г. до момента тя е предпочетена от 55 000 клиента на компанията. Изчисленията показват, че използването на хартия е намалено с 860 000 листа и са спасени 103 дървета.
Освен безспорните си екологични ефекти електронната фактура е по-сигурна и удобна алтернатива на хартиения носител. Тя е напълно легитимен документ, идентичен с хартиената версия, а изборът й дава достъп на клиентите до сметката им за електроенергия по всяко време и елиминира възможността за доставяне на фактурите на грешен адрес.
Потребителите могат да заявят получаване на електронна фактура безплатно чрез еднократна регистрация на корпоративния сайт www.cez.bg, с обаждане на денонощната информационна линия на ЧЕЗ 0700 10 010 или в Центровете за обслужване на клиенти. Електронната фактура се изпраща по имейл до 24 часа след издаването й.