Средната стойност на фактурите за клиентите на EVN България за консумирана електроенергия през месец декември 2011 г. са по-високи спрямо същия месец на 2010 г.
Данните на дружеството показват, че средната сметка за електроенергия за миналия месец е 49,47 лева без ДДС. Това представлява завишение със 7,2 лв. спрямо средната стойност на фактурите от декември 2010 г., която е била 42,27 лв. без ДДС.
Около 44,8% от клиентите на дружеството имат сравнително малка консумация на електроенергия за декември 2011 г. – в рамките от 1 до 300 киловатчаса. През декември 2010 г. този процент е бил 47,9% от общия брой клиенти.
Във всички посочени данни не са включени абонатите, които имат нулево потребление на електроенергия. Важно е да се уточни, че това са средни стойности на фактурите и не могат да се отнесат към даден конкретен случай, т.е. възможни са различия в месечната фактура за електрическа енергия. Консумацията на електроенергия при всеки клиент е индивидуална и зависи от режима и интензивността на потребление.
Според експертите на EVN България основни причини за ръста в сметките е завишената консумация по празниците, както и повишението на цената на електроенергията, одобрено от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране от 1 юли 2011 г.
Припомняме, че данните от диспечерските центрове на EVN България Електроразпределение показват, че през декември 2011 г. са отчетени по-големи максимални стойности на консумация на електроенергия в сравнение с декември 2010 г. средно с 4,5%. Максималният товар по електроразпределителната мрежа за миналия месец възлиза на 1 862 000 консумирани киловатчаса в рамките на един астрономически час. Съответните пикови стойности за декември 2010 г. са 1 783 000 киловатчаса. Средното завишение на максималните товари е около 4,5%.
Обръщаме внимание, че във всяка издавана от EVN България Електроснабдяване фактура за електроенергия се съдържа конкретният период, за който е отчетена електроенергията, количеството консумирана електроенергия, срокът на следващо отчитане, срокът на следващо плащане, както и телефонен номер за връзка.
Всеки клиент може да се свърже с нас както на място в обслужващия го Клиентски Енергоцентър (КЕЦ), така и по телефона в денонощния Център за връзка с клиенти, където да се информира за консумираните киловати, срок на отчитане и т.н. Всеки сигнал се разглежда индивидуално и се изпраща обратна информация до клиента.