Кога: 25.01.2017 г., сряда, 19:00 ч.
Къде: +Това (София, ул. Марин Дринов 30)
Значението на архетипите за рекламата и другите видове комуникации
Архетипите са едни от най-ефективните и най-често използваните в рекламата и в останалите комуникации методи. Причината е в митологичното ни мислене, което е постоянно и първостепенно. Разсъждаваме рационално, единствено, ако сме притиснати до стената.
През цялото останало време в ушите ни кънтят митологичните схеми за собственото ни величие. То е скрито във всеки един от нас и изпълва и осмисля цялото ни битие.
Затова и архетипите са в основата на многобройни комуникативни стратегии, използвани изключително активно в много и разнообразни комуникации – маркетингови, политически, журналистически, художествени и т.н.
Използвайки терминологията на Маршал Маклуън, можем да определим архетипите като екстензия на митологичното ни мислене, основното в което е чувството ни за величие.
И в основата на митовете и на производните им наративи лежат архетипите.
Повече за Христо Кафтанджиев
Христо Кафтанджиев e доктор на филологическите науки, професор в Катедра "Връзки с обществеността” на Факултета по журналистика, Софийски университет, в Томския държавен университет, Русия и в киевския университет "Борис Гринченко”.
Чете курсове по обща теория на рекламата; интернет маркетингови комуникации; дигитални маркетингови комуникации, дизайн, креативни аспекти на рекламата; реклама и визуална комуникация; интеркултурна комуникация и реклама; семиотика и реклама; рекламни кампании; търговски марки; мърчъндайзингови маркетингови комуникации; интегрирани маркетингови комуникации и други.
Специализирал е в Холандия, Обединеното кралство, Ирландия и Русия. Живял е и е преподавал 3 години семиотика и реклама във Финландия. Чел е лекции по реклама и маркетингови комуникации в Швеция, Германия, Щатите, Холандия, Швейцария, Австрия, Словения, Хърватска, Босна и Херцеговина, Черна гора, Сърбия,Чехия, Гърция, Латвия, Литва, Естония, Италия, Армения, Италия, Белгия, Китай, Македония, Обединеното кралство, Португалия.
Почти всеки месец чете лекции в Русия (Москва, Санкт Петербург, Томск, Самара, Ростов на Дону, Калининград, Уфа, Казан, Новосибирск, Екатеринбург), в Беларус и в Украйна (Киев, Одесса, Лвов).
Публикувал е 9 книги, които имат по няколко тиража в България. Шест от книгите му – "Текстовете на печатната реклама”, "Хармония в рекламната комуникация”, "Absolut Semiotics” и "Образът на жените в рекламата”, "Сексът и насилието в рекламата”, "Герои и красавици в рекламата” и "Митологичните архетипи в комуникациите” са издадени и в чужбина.