Според Google над 2 600 000 българи използват мобилни устройства. Растежът продължава

57% от използващите смартфони са мъже
по статията работи: Петя Бързилска
Според Google над 2 600 000 българи използват мобилни устройства. Растежът продължава
Снимка: MA Piero97

България стана част от глобалното проучване на Google (www.consumerbarometer2013.com) и данните от него станаха публични миналата седмица. Изледването се отнася за това как потребителите по света използват онлайн и офлайн източници на информация, и как това влияе на навиците им за пазаруване. Данните от проучването ни позволяват да придобием по-добра представа за един от най-динамичните пазари у нас – този на мобилни устройства. Според Google в България пенетрацията на смартфони е 28%, което се равнява на приблизително 2 030 000 потребители, като тази цифра надминава очакванията на мобилните оператори от март тази година. При таблетите статистиката е още по-интригуваща – пенетрация 8% (около 580 000 потребители), при положение, че досега не беше достъпна толкова обобщаваща информация за този вид устройства. Оценявайки тази цифра, трябва да се вземе предвид реалността, че подобно устройство обикновенно се използва от цялото семейство.

Проучването на Google ни позволява да разберем повече и за профила и навиците на потребителите на мобилни устройства в България. 57% от използващите смартфони са мъже. Допълнително разбираме, че 76% от имащите "умен телефон” в страната ни са под 40 годишна възраст. Изследването дава възможност и за сравнение с други страни от света, като тук данните за потребителските навици на българите са особено впечатляващи. Сравнявайки България с един от най-развитите пазари - Англия, където пенетрацията на смартфони е 62%, става ясно, че по-голям процент от българите използват смартфон, за да проучат продукт или услуга, преди да направят своята покупка (10% срещу 8% за Англия). Анализирайки информацията за отделните продуктови категории (автомобили, финанси, бързообортни стоки), по-голямата активност на българският потребител се потвърждава. В същото време съпоставяйки цифри от проучвания на МА Пиеро97 и IAB, става ясно, че процента на бюджетите за мобилна дисплей реклама, като част от общия бюджет за дигитална реклама в България е седем пъти по-нисък от този в Англия (2% срещу 14%). Можем да заключим, че е въпрос само на време брандовете в България да използват пълния потенциал на този постоянно развиващ се комуникационен канал.

 реклама