Софарма Трейдинг АД обявява намеренията си за придобиване на дейността на аптеки ФармаСтор

Компанията реализира плановете си за разширяване на пазарното си присъствие в сегмента на търговия на дребно с лекарствени продукти
по статията работи: biznews.bg
Софарма Трейдинг АД обявява намеренията си за придобиване на дейността на аптеки ФармаСтор

Софарма Трейдинг АД обявява намеренията си за придобиване на дейността на аптеки ФармаСтор

Компанията реализира плановете си за разширяване на пазарното си присъствие в сегмента на търговия на дребно с лекарствени продукти Лидерът на фармацевтичния пазар Софарма Трейдинг АД уведомява, че дружеството е постигнало споразумение и съгласие за придобиване на дейността на аптеки ФармаСтор, с намерение за последващото им присъединяване към семейството на SOpharmacy.

Решението за обединението е свързано със стратегическите планове на Софарма Трейдинг АД да разшири пазарното си присъствие в сегмента на търговия на дребно с лекарствени продукти. Като първа стъпка в тази посока, през 2015 г. компанията представи собствена концепция аптеки под марката SOpharmacy, която предлага иновативен подход в обслужването на здравните потребности на българските пациенти. От своя страна групата ФармаСтор е една от първите в България, която развива успешен аптечен модел в съвременен формат. Присъединяването към SOpharmacy ще осигури по-силни позиции на двете вериги и заедно ще могат в още по-голяма степен да удовлетворят нарастващите нужди на българските пациенти от качествени здравни услуги.

Съгласно законовите разпоредби, по сделката следва да се произнесе Комисията за защита на конкуренцията. В краткосрочен план двете вериги ще продължат да се управляват автономно от настоящите им управленски екипи. Плановете за бъдещото развитие и интеграцията на SOpharmacy и ФармаСтор ще бъдат разработени от мениджмънта на двете структури до няколко месеца след юридическото приключване на сделката, като в максимална степен ще се обърне внимание на устойчивостта на бизнеса и съхраняване на най-добрите практики от двете концепции.

Към началото на 2017 година SOpharmacy обединява 16 обекта, разположени в София, Пловдив, Бургас и Кюстендил. С предстоящи откривания в плана на веригата до средата на годината са още 5 обекта в различни градове от страната. От своя страна ФармаСтор включва 19 работещи обекта в София и Бургас. Повече информация за компаниите

Софарма Трейдинг

Софарма Трейдинг АД, част от групата Софарма, е водеща търговска компания в сектора на грижа за здравето. В периода 2009-2016 г. Софарма Трейдинг е класирана на I-во място по приходи в сектор "Фармация” на класацията "Капитал Топ 100”. През 2010 и 2011 г., е и носител на наградата "Лидер в сектор Фармация” отново предоставена от изданието.

Софарма Трейдинг е създадена през 2006 г. чрез интеграция на пет дистрибуторски фирми, като безспорно доказателство за успех е постоянното нарастване на приходите и печалбата във всички 10 години на съществуване. Компанията осигурява 100% териториално покритие на страната с 4 регионални дистрибуторски центъра. Дружеството е доверен партньор на над 3000 клиента (аптеки и болнични заведения) и над 400 партньора - български и международни производители. Портфолиото на Софарма Трейдинг включва над 13 000 продукта – лекарства, хранителни добавки, козметика, медицински консумативи. Компанията предоставя и цялостни решения за болнични заведения в т.ч. медицинска апаратура и оборудване на лидери като General Electric и Carl Zeiss.

През 2015 година, Софарма Трейдинг стартира регионалната си експанзия извън България, навлизайки на сръбския пазар. През същата година компанията открива и първите, собствени ритейл обекти на аптечен пазар под марката SOpharmacy.

SOpharmacy

SOpharmacy е концепция аптеки, създадена с вдъхновение, енергия и професионализъм, за да предложи съвременен подход в обслужването на здравните потребности на българските пациенти.

В спокойната, открита и приветлива среда на обектите на бранда, потребителите откриват широк набор от продукти и храни за здравословен живот, хранителни добавки и витамини, дермокозметика, продукти за ежедневна грижа, хигиена, мама и бебе, аксесоари. Във всяка аптека SOpharmacy се предлагат лекарства по НЗОК, инсулини, скъпо- струващи лекарства и се изпълняват рецепти за ветерани от войната и военноинвалиди. В началото на 2017 година аптеките пуснаха на пазара и собствена марка продукти за ежедневна хигиена – SOpharmacy Essentials.

Всички продукти, които не са със специален режим на съхранение и/или продажба, са достъпни и подредени в ясни категории по предназначение, симптоми и терапии. Ключов елемент от концепцията SOpharmacy e професионалната консултация с фармацевт по редица дискомфортни състояния, като различни видове болка, стомашни неразположения, безсъние и други. Разширената консултантска функция е подкрепена със знания и обучения от екип от медицински специалисти.

Потребителите извън градовете на присъствие на SOpharmacy, могат да се възползват от предложенията на бранда в онлайн аптеката Farma.bg. Farma.bg е регистриран онлайн търговец на лекарствени продукти без рецепта, козметика, витамини, хранителни добавки и други продукти за здраве и красота. Farma.bg се ползва от над 330,000 потребители месечно. Основните предимства на онлайн аптеката са обширното портфолио от над 7 000 продукта налични на склад, бързата и надеждна доставка, атрактивни цени и промоционални предложения.

Групата ФармаСтор

ФармаСтор Group включва 7 компании, управляващи 19 аптеки в София и Бургас.

Една от първите в България, които развиват успешен аптечен ритейл с нов формат от повече от 12 години. По данни на дружествата ФармаСтор има 5,2% пазарен дял в София през 2015 по продажби в стойност. Групата управлява успешен бизнес с нарастващ тренд на приходите (31% през 2013, 33% през 2014 и 18% през 2015).

Концепцията на аптеки ФармаСтор фокусира върху разширено предлагане на разнообразие от продукти за здраве и красота, включително артикули от ежедневна необходимост в категориите супер храни и мама и бебе. В аптеките се акцентира силно върху добрата консултация от обучени фармацевти и козметични консултанти с внимателно отношение и грижа към клиента.

Аптеките с марката ФармаСтор са просторни, с открит достъп до продуктите и с възможност за спокойно и самостоятелно пазаруване. Разположени са на изключително комуникативни локации и в годините са изградили стабилна група от лоялни клиенти.

 реклама