Софарма Трейдинг АД обявява намеренията си за придобиване на дейността на аптеки ФармаСтор
Компанията реализира плановете си за разширяване на пазарното си присъствие в сегмента на търговия на дребно с лекарствени продукти Лидерът на фармацевтичния пазар Софарма Трейдинг АД уведомява, че дружеството е постигнало споразумение и съгласие за придобиване на дейността на аптеки ФармаСтор, с намерение за последващото им присъединяване към семейството на SOpharmacy.
Решението за обединението е свързано със стратегическите планове на Софарма Трейдинг АД да разшири пазарното си присъствие в сегмента на търговия на дребно с лекарствени продукти. Като първа стъпка в тази посока, през 2015 г. компанията представи собствена концепция аптеки под марката SOpharmacy, която предлага иновативен подход в обслужването на здравните потребности на българските пациенти. От своя страна групата ФармаСтор е една от първите в България, която развива успешен аптечен модел в съвременен формат. Присъединяването към SOpharmacy ще осигури по-силни позиции на двете вериги и заедно ще могат в още по-голяма степен да удовлетворят нарастващите нужди на българските пациенти от качествени здравни услуги.
Съгласно законовите разпоредби, по сделката следва да се произнесе Комисията за защита на конкуренцията. В краткосрочен план двете вериги ще продължат да се управляват автономно от настоящите им управленски екипи. Плановете за бъдещото развитие и интеграцията на SOpharmacy и ФармаСтор ще бъдат разработени от мениджмънта на двете структури до няколко месеца след юридическото приключване на сделката, като в максимална степен ще се обърне внимание на устойчивостта на бизнеса и съхраняване на най-добрите практики от двете концепции.
Към началото на 2017 година SOpharmacy обединява 16 обекта, разположени в София, Пловдив, Бургас и Кюстендил. С предстоящи откривания в плана на веригата до средата на годината са още 5 обекта в различни градове от страната. От своя страна ФармаСтор включва 19 работещи обекта в София и Бургас. Повече информация за компаниите
Софарма Трейдинг
Софарма Трейдинг АД, част от групата Софарма, е водеща търговска компания в сектора на грижа за здравето. В периода 2009-2016 г. Софарма Трейдинг е класирана на I-во място по приходи в сектор "Фармация” на класацията "Капитал Топ 100”. През 2010 и 2011 г., е и носител на наградата "Лидер в сектор Фармация” отново предоставена от изданието.
Софарма Трейдинг е създадена през 2006 г. чрез интеграция на пет дистрибуторски фирми, като безспорно доказателство за успех е постоянното нарастване на приходите и печалбата във всички 10 години на съществуване. Компанията осигурява 100% териториално покритие на страната с 4 регионални дистрибуторски центъра. Дружеството е доверен партньор на над 3000 клиента (аптеки и болнични заведения) и над 400 партньора - български и международни производители. Портфолиото на Софарма Трейдинг включва над 13 000 продукта – лекарства, хранителни добавки, козметика, медицински консумативи. Компанията предоставя и цялостни решения за болнични заведения в т.ч. медицинска апаратура и оборудване на лидери като General Electric и Carl Zeiss.
През 2015 година, Софарма Трейдинг стартира регионалната си експанзия извън България, навлизайки на сръбския пазар. През същата година компанията открива и първите, собствени ритейл обекти на аптечен пазар под марката SOpharmacy.
SOpharmacy
SOpharmacy е концепция аптеки, създадена с вдъхновение, енергия и професионализъм, за да предложи съвременен подход в обслужването на здравните потребности на българските пациенти.
В спокойната, открита и приветлива среда на обектите на бранда, потребителите откриват широк набор от продукти и храни за здравословен живот, хранителни добавки и витамини, дермокозметика, продукти за ежедневна грижа, хигиена, мама и бебе, аксесоари. Във всяка аптека SOpharmacy се предлагат лекарства по НЗОК, инсулини, скъпо- струващи лекарства и се изпълняват рецепти за ветерани от войната и военноинвалиди. В началото на 2017 година аптеките пуснаха на пазара и собствена марка продукти за ежедневна хигиена – SOpharmacy Essentials.
Всички продукти, които не са със специален режим на съхранение и/или продажба, са достъпни и подредени в ясни категории по предназначение, симптоми и терапии. Ключов елемент от концепцията SOpharmacy e професионалната консултация с фармацевт по редица дискомфортни състояния, като различни видове болка, стомашни неразположения, безсъние и други. Разширената консултантска функция е подкрепена със знания и обучения от екип от медицински специалисти.
Потребителите извън градовете на присъствие на SOpharmacy, могат да се възползват от предложенията на бранда в онлайн аптеката Farma.bg. Farma.bg е регистриран онлайн търговец на лекарствени продукти без рецепта, козметика, витамини, хранителни добавки и други продукти за здраве и красота. Farma.bg се ползва от над 330,000 потребители месечно. Основните предимства на онлайн аптеката са обширното портфолио от над 7 000 продукта налични на склад, бързата и надеждна доставка, атрактивни цени и промоционални предложения.
Групата ФармаСтор
ФармаСтор Group включва 7 компании, управляващи 19 аптеки в София и Бургас.
Една от първите в България, които развиват успешен аптечен ритейл с нов формат от повече от 12 години. По данни на дружествата ФармаСтор има 5,2% пазарен дял в София през 2015 по продажби в стойност. Групата управлява успешен бизнес с нарастващ тренд на приходите (31% през 2013, 33% през 2014 и 18% през 2015).
Концепцията на аптеки ФармаСтор фокусира върху разширено предлагане на разнообразие от продукти за здраве и красота, включително артикули от ежедневна необходимост в категориите супер храни и мама и бебе. В аптеките се акцентира силно върху добрата консултация от обучени фармацевти и козметични консултанти с внимателно отношение и грижа към клиента.
Аптеките с марката ФармаСтор са просторни, с открит достъп до продуктите и с възможност за спокойно и самостоятелно пазаруване. Разположени са на изключително комуникативни локации и в годините са изградили стабилна група от лоялни клиенти.