През изминалата година бяхме свидетели на наводнения, земетресения, урагани и горски пожари. Голям брой хора са били в неизвестност, уплашени и зле осведомени. Представете си колко по-добре би било, ако те разполагаха с приложения за търсене или оказване на спешна помощ, които можеха да им помогнат в случай на нужда?
Броят на притежателите на смартфони нараства значително в глобален мащаб, а с него нараства и броят на приложенията, които се създават с цел да помогнат на хората в техните ежедневни дейности. Потребителите използват смартфоните си, за да общуват и да се свързавт с места, хора и вещи. Именно затова не е изненадващо, че именно спасителните групи, бърза помощ, пожарникарите и полицаите създават и работят с приложения, които потенциално могат да спасяват животи.
Едно такова приложение, наскоро представено от RnD Precision Imaging Inc. и много точно наречено RESCUE (Спасение), представлява лична локационна и предпазна система. Неговите характеристики включват силна звукова аларма, автоматично програмирани телефонни номера за първа помощ, изтеглени от бази данни, покриващи повече от 200 държави и региони, паник бутон-светкавица и GPS локатор, който работи с отклонение само няколко метра.
Друго приложение, наречено DisasterWatch, беше представено от Австралийското федерално правителство, с цел да осигури бърз и лесен достъп до информация за спешни случаи и бедствия на територията на страната. Приложението помага да се намалят ненужните обаждания към националния номератор за спешна помощ, които хората правят с цел да се информират допълнително по време на бедствия.
Съществува и приложение за спешна помощ, което вече може да бъде изтеглено и използвано през смартфони. То предлага информация за първа помощ и голям спектър от инструкции за справяне в критични ситуации – информира, свързва и помага на хората за важните решения, които трябва да бъдат взети по време на криза.
Това са приложения, с които всеки притежател на смартфон трябва да разполага.
Автор: Ерик Круз
Ерик е специалист в прогнозиране на бъдещите потребителски нагласи и потребности, индустриалната динамика и развитието на ИКТ сектора в следващите 10 години. В Ericsson той е разработвал корпоративни стратегии и проучвания на очакванията и изискванията на крайните клиенти.
Ericsson е водещ доставчик на комуникационни технологии и услуги. Компанията работи в посока на създаване на Свързаното Общество чрез ефективни решения в реално време, които дават възможност за обучение и работа в общества с устойчиво развитие навсякъде по света.
Портфолиото на компанията включва услуги, софтуер и инфраструктура в сферата на информационните и телекомуникационни технологии за телеком оператори и други индустриални сектори. Днес над 40% от световния мобилен трафик преминава през мрежи, изградени от Ericsson. Поддържаните от компанията мрежи обслужват над 2 милиарда абоната.
Ericsson работи в 180 страни и има над 100 000 служители. Основана е през 1876 г. и е базирана в Стокхолм, Швеция. През 2011 г. генерира приходи от 226.9 милиарда шведски крони (35.0 милиарда долара ). Компанията се листва на борсата в Стокхолм и NASDAQ Ню Йорк.