Рали Ълстър (17-18 август 2012): Нов етап за 208 R2

Преди да излезе на ирландските пътища, малката бомба на Peugeot Sport вече е изминала 6 667 км за 8 тестови сеанса и рали Корсика през май
по статията работи: Петя Бързилска
Рали Ълстър (17-18 август 2012): Нов етап за 208 R2
Снимка: Peugeot

Peugeot 208 R2 продължава своето развитие предвид предстоящото начало на продажбите, предвидено за ноември. Второто състезание в кариерата на 208 R2, воден от Крейг Брийн и Пол Нейгъл, ще бъде рали Ълстър в Ирландия.

Километър след километър

Преди да излезе на ирландските пътища, малката бомба на Peugeot Sport вече е изминала 6 667 км за 8 тестови сеанса и рали Корсика през май. 44% от тези километри са на земя, а 56% на асфалт. Преди лансирането на международния пазар, трябва да се натрупат 8 000 км, което гарантира продукт с оптимално съотношение надеждност- ефективност-удоволствие-цена. Освен допълнителни изпитания, в програмата на 208 R2 са предвидени и няколко ралита.

Преди Ulster Rally

За втората си среща с публиката, 208 R2 ще бъде в същите цветове като в Корсика и ще носи номер "0". Този път Peugeot Sport е поканил младия Крейг Брийн, който е изминал най-много километри с 208 – 1682 км, и има сериозни успехи в категорията. След трагичната смърт на навигатора му Гарет Робъртс, той ще кара с Пол Нейгъл, ко-пилот на Крис Мийк. Това ще бъде повод да се покаже потенциалът на 208 R2 пред пилотите и рали отборите в Ирландия и Великобритания, които са сериозен пазар в категория R2. От техническа гледна точка, това събитие ще даде възможност на Peugeot Sport да потвърди реглажите за слаб грип при неравна повърхност, каквато се среща в много ралита. В този смисъл и във връзка с представянето на 208 R2 в чужбина, той ще участва в 4 важни състезания в Европа, сред които Сан Ремо, Италия, и Вар. Програмите за серийно производство на 208 са променени, за да се адаптират максимално към търсенето. Това отлага хомологацията на 208 R2 за октомври, когато ще бъде достигнат регламентираният праг от 2 500 автомобила (208 1,6 атмосферен).

Техниката на 208 R2

208 R2 e с атмосферен двигател 1600 с мощност 185 к.с. Използва механична 5- степенна скоростна кутия, скоростен лост върху кормилната колона (като 207 S2000). Освен тази новост в категорията, скоростната кутия е със система за въздушно охлаждане. 208 R2 разполага с амортисьори с 3 характеристики и регулируем хидравличен тампон. Специфичните носачи позволяват увеличаване на хода на окачването. По отношение на спирачките, за да се опрости както номенклатурата така и преходът земя/асфалт (и обратно), се използва един тип спирачен апарат и е монтиран преработен сериен диск. 208 R2 използва гуми Michelin. Общото тегло е 1 030 кг, в съответствие с правилника.

3 въпроса към Крейг Брийн

Какво ви накара да продължите ?

С Гарет работихме усилено, за да установим стабилни отношения с Peugeot Sport. Заедно участвахме в програмата за разработка на 208 R2 и се сближихме с екипа. Планирахме да участваме в Ълстър за Peugeot Sport и мисля, че ако бях решил да изоставя всичко, това щеше да обезсмисли работата ни. Искам да продължа и да спечеля заради него. Ще бъде трудно без него, но съм сигурен, че, по някакъв начин, той ще бъде с мен навсякъде.

Как се чувствате преди рали Ълстър ?

Имам смесени чувства. От една страна е много вълнуващо да караш за даден производител за първи път, при това с кола номер 0. Това е голяма крачка в кариерата ми и една от целите, които си бяхме поставили с Гарет. Ето защо, без него ще ми бъде трудно. Освен това, ще бъда с нов навигатор, Пол Нейгъл. Той е много опитен и талантлив. Мисля, че ще направи много за отбора. Преди Ълстър, Пол и аз ще участваме в Рали Финландия от SWRC с моята лична кола. Ще ъде отлична възможност да се научим да работим заедно.

Какво мислите за 208 R2 ?

Мога да ви кажа, че 208 R2 има голям потенциал, защото е сравним с всички останали в категория R2. Той е много мощен и стабилен. Кара се лесно и веднага се чувстваш удобно с него. Почти забравяш, че е предно предаване. Карах го на земя и асфалт, той е чудесен и ще постигне много. Поведението му в кал и проливен дъжд е просто невероятно. По време на последния сеанс, изминахме много километри без никакви проблеми. Имах добро усещане за окачването и шасито.

 реклама