Как подрастващите предпочитат да общуват един с друг и да се социализират? В Ericsson считаме, че тяхното поведение е от особено значение за бъдещето на устройствата и технологиите. В периода юни-ноември 2011 г., Ericsson ConsumerLab проведе проучване относно влиянието, което тази възрастова група може да окаже върху бранша.
"Поведението е динамично явление, което се променя с навлизането на хората в различни житейски периоди. С израстването, тийнейджърите започват да използват комуникационните инструменти по начина, по който го правят възрастните. Те ще продължат да използват "своите” инструменти като писане на съобщения, Facebook и видео разговори, но в същото време ще усещат и нуждата от гласови услуги и електронна поща, докато преминават към следващия етап от живота си,” коментира Ан-Шарлот Корнблат, старши консултант в Ericsson ConsumerLab.
Проучването показва, че честата употреба на текстови съобщения и Facebook е променила динамиката на срещите при подрастващите. Най-големите промени се наблюдават в процеса на ухажване, където целта е да поканиш другия на среща. Въпреки това тийнейджърите все още предпочитат да се срещат с потенциални романтични партньори лице в лице.
Друга важна промяна е фактът, че когато обновят статуса на обвързаност във Facebook на "обвързан с” или "необвързан” това се възприема от приятелите като официално становище.
Писането на текстови съобщения си остава тийнеджърския избор за общуване, когато срещата на живо е невъзможна. Това е инструмент, който не нарушава обичайния им ритъм на живот. Телефонните разговори, от друга страна, се считат от подрастващите за по-подходящ начин на общуване за възрастните.
Докладът посочва, че процентното съотношение на притежаване на смартфони и обикновени мобилни телефони е почти равно при 17-годишните, докато 13-годишните имат много по-силно желание да притежават смартфон, ако вече не разполагат с такъв.
Проучването е проведено сред почти 2 000 респонденти и е представителна извадка за 20 милиона души на възраст между 13 и 17 години, покриваща цялата територия и общности на САЩ. Регистрираното поведение е сходно с наблюдаваните процеси в много други държави. Проучването включва също така и 44 качествени интервюта.
За Ericsson ConsumerLab
Ericsson ConsumerLab е научна организация, която провежда проучвания на клиентските нагласи с цел промяна на стратегията, маркетинга и продуктовия мениджмънт в Ericsson Group. Ericsson ConsumerLab има над 15 години опит в сферата на изследване на потребителските нагласи, включително изучаване на човешките ценности и поведение, в това число и начинът, по който реагират или възпримат ИКТ продукти и услуги. Това знание помага на операторите да разработват атрактивни и печеливши услуги.
Ericsson е водещ доставчик на технологии и услуги за телекомуникационни оператори по света. Компанията е лидер на пазара на 2G, 3G и 4G мобилните технологии като предоставя услуги по поддръжка на мрежи, които обслужват повече от 2 милиарда абоната, и има водеща позиция в областта на услугите за управление на мрежи. Портфолиото на компанията обхваща инфраструктура за мобилни и фиксирани мрежи, телеком услуги, софтуерни, широколентови и мултимедийни решения за оператори, предприятия и медийната индустрия. Съвместните компании Sony Ericsson и ST-Ericsson осигуряват на потребителите мобилни устройства с богат набор от функции.
Ericsson разработва концепцията си за "водеща роля при изграждането на един постоянно свързан свят” чрез иновации, технологии и решения за устойчив бизнес. Компанията работи в 180 страни, има повече от 90 000 служители и генерира приходи от 203.3 милиарда шведски крони (28.2 милиарда долара ) за 2010 г. Основана е през 1876 г. и е базирана в Стокхолм, Швеция, листва се на борсата в Стокхолм, и NASDAQ Ню Йорк.