Пощенска банка е най-зелената финансова институция за 2011 г. Отличието е присъдено от b2b Media на второто издание на конкурса "Най-зелените компании в България”.
Класацията се излъчва от международно жури от експерти, като критериите на конкурса са съобразени с българското законодателство и с международните норми в сферата на корпоративната социална отговорност и зелените корпоративни практики. Основните критерии в методологията включват оценка на устойчивите политики за намаляване на въглеродния отпечатък и негативното въздействие върху околната среда, енергийна ефективност, устойчиви иновации, сертифициране в областта на екологичната отговорност, инвестиции в зелени инициативи, популяризиране на зелените усилия вътре в компанията и др. Системата за оценка и класиране е цялостно разработена от b2b Media в сътрудничество с международни организации и е първата, която всеобхватно подрежда най-зелените компании в България.
Пощенска банка е пионер сред финансовите институции в България в областта на устойчивото развитие и опазването на околната среда. За по-доброто координиране и управление на дейностите, свързани с опазването на природата, през 2008 г. банката въвежда своята зелена политика и създава специализирано звено Зелен борд. Зеленият борд е съставен от 15 доброволци, решени да разпространяват екологичната кауза в рамките на организацията. През 2010 г. финансовата институция организира специално вътрешно състезание за екопроекти, въведени от различни клонове и отдели в цялата страна.
През 2011 г. Пощенска банка публикува първия в страната доклад за корпоративна социална отговорност и устойчиво развитие, изготвен съгласно световните стандарти за цялостно отчитане на икономическото, екологично и социално представяне на банката. В него финансовата институция оповести, че вследствие на редица инициативи за намаляване на употребата на хартия използваната хартия в банката през 2009 и 2010 г. спрямо 2008 г. спада с близо 9 млн. листа, което се равнява на съхраняването на гора от 1060 дървета.
Важен съпътстващ ефект от дългогодишните усилия в тази посока е доброто управление на процесите в банката в посока "зелено" и засилването на интереса на служителите към екологичните въпроси и промяната в техните навици. През 2011 г. е сформиран и Комитет по въпросите на околна среда, съставен от членове на Управителния съвет и работна група към него, който работи за прилагане на екологичната политика. През същата година е приета и процедура за управление на екологичния риск при кредитиране.