Пощенска банка се присъедини към инициативата за опазване на околната среда на ООН

Финансовата институция ще работи за постигането на баланс между икономическия растеж, опазването на околната среда и устойчивото развитие
по статията работи: Ралица Стоянова
Пощенска банка се присъедини към инициативата за опазване на околната среда на ООН
Снимка: Пощенска банка

Пощенска банка (www.postbank.bg) се присъедини към Финансовата инициатива към Програмата за опазване на околната среда на Организацията на обединените нации (UNEP).

Инициативата обединява над 200 институции от над 40 страни, включително банки, застрахователи и инвестиционни фондове, и представлява уникална форма на партньорство, спомагаща за своевременния и конструктивен анализ на глобалните, екологични и социални проблеми в светлината на устойчивото развитие на бизнеса.

"Пощенска банка вярва, че една отговорна финансова институция може да подкрепи усилията за опазване на околната среда, като същевременно запази здравословното състояние и доходността на бизнеса си", коментира Петя Димитрова, главен изпълнителен директор на банката.

Програмата за опазване на околната среда към ООН е създадена през 1972 г. в Стокхолм и има мандат да насърчава постигането на икономически растеж, съвместим с приоритетната цел за опазване на околната среда. Финансовата инициатива към Програмата се заражда през 1991 г., когато малка група търговски банки се присъединяват към усилията на ООН за катализиране на екологичните идеи в сектора.

Инициативата спомага за диалога между широк кръг финансови институции, включително търговски банки, инвестиционни банки, фондове, международни банки за развитие и агенции и допринася за постигането на баланс между икономическия растеж, опазването на околната среда и устойчивото развитие.

Допълнителна цел на UNEP е стимулирането на частните инвестиции в екологично чисти технологии и услуги. С присъединяването си към програмата Пощенска банка ще насърчава интеграцията на решения на наболели екологични проблеми във всички аспекти на своята дейност.

 реклама