Пощенска банка отчита 200% ръст в онлайн заявките за жилищно кредитиране

От юни Пощенска банка предложи още една иновативна услуга в полза на клиентите, базирана именно на тази тенденция
по статията работи: Данаил Казаков
Пощенска банка отчита 200% ръст в онлайн заявките за жилищно кредитиране
Снимка: Пощенска банка

Ръст от 200% в онлайн кандидатстването за жилищни кредити през първата половина на 2014 г. спрямо същия период за миналата година отчита Пощенска банка (www.postbank.bg). "Заявките на клиентите, избрали бързата и удобна услуга, са за над 10 млн. евро. Ако на пазара за жилищно кредитиране близо 60% от отпуснатите кредити са за имоти в София, то в онлайн апликациите само 40% са от столицата", заяви Румен Радушев, началник управление "Жилищно кредитиране" в Пощенска банка.

Последните анализи на McKinsey, една от най-големите световни консултантски компании, публикувани буквално преди дни, показват, че до пет години две трети от клиентите на банките в Европа ще ползват продуктите на финансовите институции в онлайн среда.

От юни Пощенска банка предложи още една иновативна услуга в полза на клиентите, базирана именно на тази тенденция. Достъпът до експертите жилищно кредитиране стана още по-лесен, благодарение на новата услуга за видео консултации по Skype. Чрез видео връзката клиентите могат да зададат своите въпроси към банковите консултанти в удобно за тях време, без да се налага да посещават клон на банката.

"След като видяхме колко много клиенти подават своите заявки за кредити онлайн, потърсихме начин допълнително да ги облекчим. За дни взехме решение и предложихме нова за България услуга - онлайн видео консултация. Така допълнително улесняваме клиентите, защото Skype е най-разпознаваемата, леснодостъпна и бърза платформа за видео връзка. Освен консултация клиентите получават веднага и примерни форми на погасителен план, преддоговорна информация, образци на необходими документи и т.н. За нас е важно клиентите да разговарят със специализираните в жилищно кредитиране експерти, за да получат висококачествена консултация. Това е основната разлика и голямо предимство от това да позвънят в кол-център", допълва Румен Радушев.

На базата на резултатите Пощенска банка отчита, че въпреки сложността на ипотечния кредит като продукт, много българи намират за полезно да кандидатстват онлайн за този вид заеми. Онлайн видео консултациите ползват и много българи, живеещи в чужбина, най-често от Великобритания, Испания, Холандия и Германия. "Те избират услугата на Пощенска банка, защото това е единствената им възможност от дистанция да направят проучване, да зададат въпроси и получат консултация. Много от тях имат стабилни официални доходи и по сантиментални причини биха искали да притежават жилище в България. Цените на жилищата тук са в пъти по-достъпни от тези в ЕС", коментира Румен Радушев.

 

Пощенска банка с правно име "Юробанк България” АД е член на Юробанк Груп.

Юробанк Груп е европейска банкова организация с общи активи от €76,0 млрд. евро, близо 18 000 служители и мрежа от над 1 000 клона в Гърция и други европейски държави. Отдадените и опитни служители на групата предоставят специализирани услуги във всички страни, в които банковата институция е представена, подкрепяйки усилията на клиентите за успешно посрещане на финансовите предизвикателства.

Юробанк е един от четирите основни стълба на банковата система в Гърция. Групата има и стратегически позиции в банкирането на дребно и корпоративното банкиране в България, Румъния и Сърбия, предлага услуги за управление на активи в Кипър и Люксембург, както и представителства в Лондон. След успешното финализиране на увеличението на капитала с 2 864 млн. евро през май 2014 г., 64.6% от обикновените акции са собственост на институционални и индивидуални акционери.

Повече информация за Пощенска банка можете да намерите на www.postbank.bg, както и на www.facebook.com/PostbankBG.

Повече информация за Юробанк можете да намерите на www.eurobank.gr.

 реклама