Пощенска банка: Пазарът на ипотечно кредитиране регистрира уверен ръст през 2013 г.

Тази година ще бъде запомнена с ясно изразения ръст от над 30% в търсенето на жилищни кредити
по статията работи: Данаил Казаков
Пощенска банка: Пазарът на ипотечно кредитиране регистрира уверен ръст през 2013 г.
Снимка: Пощенска банка

Разработване на иновативни и добре сегментирани продукти, гъвкавост в предлагането, по-ниски лихви и уверен ръст в търсенето – така се характеризира пазарът на жилищно кредитиране за 2013 г. според данните на Пощенска банка (www.postbank.bg).

Тази година ще бъде запомнена с ясно изразения ръст от над 30% в търсенето на жилищни кредити. За първото тримесечие на 2013 г. банката отчете 25% ръст на запитванията за жилищни кредити, за второто - 31%, а за третото - 35% на годишна база.

"Пощенска банка защити водещата си позиция в жилищното кредитиране с последователна политика за предлагане на продукти, които не само отразяват нуждите на клиентите, но и целят да внедрят иновации на целия пазар на ипотечно кредитиране в страната”, каза Румен Радушев, началник управление "Жилищно кредитиране” в Пощенска банка.

Анализът на Пощенска банка установи и редица важни промени, настъпили в поведението на потребителите през последните 5 години. Клиентите имат по-добра финансова грамотност, за тях прозрачността е водещ фактор за избора на кредит, трябва да могат да упражняват контрол върху средствата си и да усещат, че и те са активна страна в отношенията с банковата институция. Така, основавайки се на нуждите на потребителите, Пощенска банка създаде богато и добре сегментирано портфолио от продукти. Пазарът бе основно в четирите големи града, като 75% от жилищните кредити през 2013 г. се отпускат в София, Пловдив, Варна и Бургас. Над 80% от клиентите предпочетоха левовото кредитиране, при среден размер на кредита от 50 000 лв. Най-търсеният имот бе тристайното монолитно жилище, в район с добра инфраструктура.

През годината Пощенска банка предложи за първи път в България един от най-иновативните продукти в банковия сектор - "Спестовен жилищен кредит”. Устроен така, че да улеснява клиентите да спестяват, те могат сами да намаляват лихвата по кредита си.

Със своя жилищен кредит "Новодомци" Пощенска банка одобри преференциални жилищни кредити за 10 млн. лева за млади семейства в страната. Така банката инвестира значителен ресурс в специалната оферта за млади двойки, за да ги подкрепи в покупката на първо основно жилище и планиране на съвместен живот.

Благодарение на последователната си политика при създаване изгодни ипотечни кредити, Пощенска банка оглави класацията "Най-динамичните банки” на сп. Forbes в категория "Ипотечни кредити”.

 реклама