Посетители направиха кастинг за напитки на Винария 2014  2

Фаворитите на публиката получиха и златни медали, след като Панаирът възобнови тази традиция
по статията работи: Данаил Казаков
Посетители направиха кастинг за напитки на Винария 2014

Своя класация на вина направиха и посетителите на Международната изложба за лозарство и винарство "Винария 2014". Два дни те дегустираха продукти в конкурса "Изборът на потребителя" в Международен панаир Пловдив, а победителите бяха обявени на тържествена церемония на 3 април.

Фаворитите на публиката получиха и златни медали, след като Панаирът възобнови тази традиция. За да се гарантират обективността на оценките, кастингът мина при строги правила - бутилките бяха двойно кодирани и обвити с плътна хартия, скриваща името на производителя и марката.

В раздел "Бели вина" най-високият приз бе присъден на "Покрит мост Шардоне, 2013" на "Винал". Подгласници станаха "Спиритус Санктус – Мускат джиало, 2013" и "Спиритус Санктус – Вионие, 2012" на "Ивком трейд”.

Златен медал при розовите вина грабна "Кинта Вал д Алдея Розе, 2013", представено от "Вини Португалия", а второ и трето място заеха "Розе от Каберне Совиньон, 2013" на "Винарска изба Сопот" и "Solento Negroamaro, Розе 2010" на "Ловико Лозари".

Новата винарна от Сопот спечели и златен медал в раздел "Червени вина" с "Каберне Совиньон, 2013". На втора позиция е "Каберне Совиньон, 2011" на "Ловико Лозари", а на трета - "Спиритус Санктус - Сенсус Вер., 2011" на "Ивком Трейд”.

Конкурсът се проведе за четвърти път и отново даде възможност на производителите да разберат как се приемат техните марки от потребителите. Инициатори на надпреварата са Международен панаир Пловдив, Асоциация "Активни потребители" и Националната лозаро-винарска камара.

За партньорство в организирането на "Винария 2014" специална грамота получи "Ферерри груп". "От няколко години сме тук и щандът ни става все по-голям, защото резултатите от участието са хубави" – така собственикът на компанията Маурицио Феррери благодари на Панаира за отличието.

Грамоти за партньорство в провеждането на Международната изложба за храни, напитки, опаковки, машини и технологии "Фудтех 2014" бяха дадени на Асоциацията на месопреработвателите в България, Асоциацията на млекопреработвателите в България, Сдружение "Българска асоциация на професионалните готвачи", която прави уникалния Гурме салон. Сред отличените бяха "Бългериън фейр сървисис", организатор на изложбата "Вкусовете на Италия”, и Националната асоциация на децата и младите хора с диабет за прояви, свързани с профилактиката на опасното заболяване.

За принос в Международната изложба за оборудване на хотели, ресторанти, кафетерии и търговски обекти "Хорека Пловдив" грамота взе фирмата "Вера 94".

На церемонията бяха наградени и победителите в Конкурса за дизайн, който е съвместна проява на Националната асоциация за дизайн и реклама, Организацията за управление и защита на авторски права "Иза-арт" и Международен панаир Пловдив.

За най-добър на дизайн на експозиция на "Винария 2014" бяха отличени дизайнерът Борис Йорданов и фирма "ТМ инокс". Призът за дизайна на опаковка отиде при Винченцо Латоре за етикета вино "Primitivo Cantine Imperatore” на италианската винарна "Императоре". Награда получи и фамилия опаковки за стара "Троянска сливова ракия" с дизайнер Красимир Трифонов.

Атрактивните експозиции и новостите, показани в тях, привлякоха повече посетители специалисти в сравнение с миналата година. Голям е интересът към технологиите, техниката, оборудването и материалите за лозарството и винарството, които са по-широко представени на тазгодишната "Винария".

Изложенията продължават до 5 април в Международен панаир Пловдив,

като палатите са отворени за посещение от 9 до 18 ч., а в послединя ден – до 14 часа.

 реклама