Покажи ми електронните пари – технологиите превръщат контрола върху парите в удоволствие, а не в неприятно задължение

Възходът на "Аз-Банката": Изследване на MasterCard разкрира, че хората обичат да наглеждат парите си и това въобще не е неприятно задължение, а жените държат юздите на портмонето
по статията работи: Данаил Казаков
Покажи ми електронните пари – технологиите превръщат контрола върху парите в удоволствие, а не в неприятно задължение
Снимка: MasterCard

Докато повечето от нас вероятно пропускат последните таблици и графики от финансовата секция на вестника, изглежда нямаме нищо против да държим под око собствените си пари - 80% твърдят, че обичат да следят своите финанси и търсят по-голям контрол върху харчовете си според ново паневропейско изследване на MasterCard, проведено от Ipsos MORI.

77% от хората в шестте анкетирани държави редовно проверяват баланса по своите сметки и 79% знаят с точност какъв е кредитният им лимит. А във време, в което повечето имейли са нежелани и по-голямата част от пощата е "боклук", писмата, касаещи пари, правят изключение - 66% от хората в Европа четат цялата или по-голямата част от комуникацията, получена от тяхната банка или картов доставчик. Нуждата от по-голям контрол върху собствените ни пари съвпада с липсата на доверие в нашите банки, като само 54% от хората казват, че имат доверие на банките си и едва 31% твърдят, че тяхната банка им предоставя достатъчно информация.

Предвид че достъпът и контролът върху банковите сметки са широкодостъпни онлайн и чрез мобилни приложения както никога до сега, хората са все по-осведомени във финансово отношение и 76% се възползват от технологиите и управляват финансите си в интернет. Също така сме склонни да избягваме възможности, които биха затруднили контрола върху парите - 64% от анкетираните казват, че се опитват да не пазаруват на кредит.

Въпреки този онлайн достъп бурканът е все още мястото, където много хора държат парите си, и е често срещана практика, независимо дали средствата им са много или малко[1]. Този начин на спестяване не е само много остарял – той е и необичаен във времето на модерния интернет, в което само 35% от нас редовно посещават банков клон. Причините хората да го правят включват "Ако парите са в банката […] изведнъж всичко е похарчено, без дори да съм забелязал", въпреки че повечето от нас предпочитат да плащат с карта (64%) вместо с пари в брой (42%).

Що се отнася до вечния въпрос кой държи юздите на портмонето, то това са жените, които са по-ангажирани с парични въпроси. 83% от тях казват, че обикновено те следят финансите на домакинството в сравнение със 78% от мъжете. Жените са и по-склонни да проверяват редовно баланса по сметката си (79% срещу 74% от мъжете). Това е в пълна противоположност на кой, според мъжете, командва, тъй като 62% смятат, че те взимат повечето решения, свързани със семейния бюджет.

"Знаем, че както никога преди хората искат да усещат, че имат контрол върху собствените си пари и приемат нови технологии, които им помагат да постигнат това", каза Антония Штроу, старши бизнес лидер "Международно управление на предплатени продукти", MasterCard. "Нашите предплатени карти са създадени, за да предоставят на хората още един инструмент и са доказали, че са безценни за онези, които ги използват - 69% от анкетираните твърдят, че картите могат да им помогнат да контролират колко харчат, а 73% дори казват, че биха могли да ги предпазят от задлъжняване."

Контролът върху парите ни е важен за нас и предплатените карти също ни помагат да се справим с някои грижи, които ни създава боравенето с нашите средства:

  • 70% от родителите на деца над 13 години смятат, че предплатените карти са добър начин да ги научат как да управляват парите
  • 67% казват, че предплатените карти предлагат повече сигурност, когато пътуват в чужбина
  • Пазят парите на сигурно място от други хора и дори от нас самите!

За MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, е глобална платежна и технологична компания. Ние работим с най-бързата в света мрежа за обработване на плащания, като свързваме потребителите, финансовите институции, търговците, правителствата и компаниите в над 210 държави и територии. Продуктите и решенията на MasterCard правят ежедневните дейности като пазаруването, пътуването, управлението на бизнеса и финансите по-лесни, по-сигурни и по-ефективни за всички. Следвайте ни в Twitter @MasterCardNews, присъединете се към разговора в блога Cashless Pioneers Blog и се абонирайте за последните новини в Engagement Bureau.

 реклама