Младите хора желаят да работят в сектор "Маркетинг", сочи изследване на предприемаческите нагласи в Колежа по мениджмънт, търговия и маркетинг (MT&M).
Най-важният мотив за възпитаниците на колежа при избор на висше училище е професионалната реализация. Други водещи желания са постигането на икономическа независимост, работата сам за себе си, взимането на повратни решения и други.
Изследването е проведено през месеците февруари и март 2012 година и обхваща общо 635 студенти от първи, втори и трети курс, които се обучават в специалността "Маркетинг" в редовна и задочна форма.
Според изготвилите анализа – Лаборатория "Директория за активиране на креативната енергия на личността" (ДАКЕЛ), подреждането на мотивите по такъв начин говори за точната ориентация на колежа спрямо избора на младежите на ВУЗ, в който желаят да ес реализират. Така предприемаческата насоченост на възпитаниците е налице, каквато всъщност е и основната цел на учебната програма, която ги подготвя.
Изследването проследява и желанията на кадрите в коя точно област биха потърсили реализация. Първи е сектор "Маркетинг" с 28%, втори е сектор "Търговия" с 25%, а трети - "Мениджмънт" с 20%. Предприемачи в голяма фирма искат да бъдат 9% от възпитаниците на висшето училище, а в малки и средни предприятия – само 8%.