Онтотекст с награда за бизнес иновативност от БАИТ

Онтотекст е една от водещите компании в световен мащаб в областта на семантичните технологии
по статията работи: Данаил Казаков
Онтотекст с награда за бизнес иновативност от БАИТ

Българската компания за семантичен софтуер Онтотекст, част от Сирма Груп, спечели тазгодишната награда на Българската асоциация за информационни технологии (БАИТ) в категорията "Бизнес Иновативност". Призът се дава на фирми, допринесли за създаването и внедряването на български иновативен продукт. Церемонията по награждаването се проведе на 29 януари, в Гранд Хотел София, а специален гост беше президентът на България Росен Плевнелиев.

Онтотекст е една от водещите компании в световен мащаб в областта на семантичните технологии. Повече от десетилетие екипът обединява метаданни и съдържание за търсене, навигиране и анализиране на информация по един по-продуктивен начин. Фирмата се отличава от своите конкуренти с това, че съчетава бърза семантична база данни със софтуер за обработка на естествен език (NLP – Natural Language Processing) - две изключително сложни технологии. Сред нейните предимства също е и това, че се е доказала в разработката на работещи семантично – базирани решения, които са част от ежедневието на клиентите, използват се от номинален брой потребители (повече от 100), критични са за бизнеса и предлагат истинска стойност за компаниите, които ги използват.

Семантичната база на Онтотекст, наречена OWLIM, организира данните посредством описания на нещата в света, какво интересува потребителите и връзките помежду им. По този начин базата може да извлича нова информация автоматично и динамично. Освен това, с промяната на света се променят и описанията в базата и свързаните с тях данни. Тази гъвкавост и динамика не е била възможна с традиционните подходи.

Клиенти на Онтотекст са медийни агенции като БиБиСи и Прес Асосиейшън, фармацевтични компании като Астра Зенека, важни правителствени агенции като Министерството на отбраната на САЩ, Националния архив на Великобритания, Американската здравна каса и културни институции като Британския музей. БиБиСи използва технологията на Онтотекст, за предоставяне на динамично съдържание на своя сайт за Световното първенство по футбол в Южна Африка, сайта за Олимпийските игри в Лондон, както и за проекти на други дивизии на компанията.

Повече за Онтотекст

Онтотекст предоставя основни семантични технологии с висока производителност, мащабируемост и съвместимост. Онтотекст е известен с няколко свои продукта: KIM (популярна платформа за семантична анотация и търсене), OWLIM (семантична база данни, доказала се като най-бърза и мащабируема RDF система) и други. Решенията, създавани с технологиите на Онтотекст, пестят значително време и финансови ресурси в процеса на достъп и обработка на текст и данни от множество източници в сферата на науките за живота (фармацевтика, медицина, биология), издателската дейност, търговското разузнаване (Business Intelligence), телекомуникациите, набирането на персонал и други. Сред клиентите на Онтотекст са организации като BBC, Press Association, AstraZeneca, Wiley, Coca-Cola Испания, Korea Telecom, Johnson Controls USA, Организация на Обединените Нации, Британския Парламент и други. През последните десет години Онтотекст се е наложила и като важен участник в редица значими проекти с отворен код, като GATE и Sesame. Компанията е една от най- иновативните и успешни български софтуерни фирми и е част от Сирма Груп Холдинг.

 реклама