Овергаз награди най-добрите млади газовици и изследователи

Най-добрите млади газовици са дванадесетокласниците Айсан Ехлиман, Ивайло Василев и Кристиан Илиев
по статията работи: Петър Чернев
Овергаз награди най-добрите млади газовици и изследователи
Снимка: Овергаз АД

На 26 април 2012 година, четвъртък, Овергаз отличи победителите в Седмия национален учебно-професионален конкурс за най-добър газов техник и Петия национален преглед за млади изследователи "Енергетика и математическо моделиране”.

Най-добрите млади газовици са дванадесетокласниците Айсан Ехлиман, Ивайло Василев и Кристиан Илиев от Професионалната гимназия по промишлени технологии "Атанас Буров" в Русе, които само за 1 час и 55 минути успяха да поставят работеща и технически изправна битова газова инсталация в новостроящата се сграда на ул. "Иван Вазов” 1 в центъра на Русе. Заслужената първа награда – професионални комплекти с инструменти за газификация – им бе връчена от Стоян Манолов, изпълнителен директор на "Овергаз Север” ЕАД.

Втори се наредиха връстниците им Марио Христов, Любомир Апостолов и Станислав Златков от Професионалната гимназия по транспорт и енергетика "Хенри Форд” в София , а бронзовите медали останаха за Тони Бойчев, Рейхан Азисов и Станислав Горанов – другият отбор-представител на русенската гимназия по промишлени технологии "Атанас Буров”.

Както знаете, шестте отбора от млади газовици разполагаха с три часа, за да изградят работещи битови газови инсталации в шест отделни апартаменти от новостроящата се жилищна кооперация. Така, в края на състезанието и след обстоен технически контрол и проверка от експерти, шест еднакви по квадратура апартаменти в новата русенска сграда са вече оборудвани с работещи и технически изправни битови газови инсталации.

В другия финал от двудневната надпревара теоретиците от Националния преглед за млади изследователи "Енергетика и математическо моделиране” презентираха своите идейни решения за отопление и охлаждане на жилищни сгради. Те заложиха на различни енергийни източници и търсиха най-природосъобразните възможности.

 реклама