Образователната кампания на Samsung Trends of Tomorrow навлиза във финалната си фаза

Доказани специалисти от различни области ще помагат на 90 ученици да създадат кариерните си планове
по статията работи: Теодора Пенева
Образователната кампания на Samsung Trends of Tomorrow навлиза във финалната си фаза
Снимка: Samsung

Над 4 000 ученици се включиха в образователната инициатива на Samsung Bulgaria – Trends of Tomorrow. До финалната фаза достигнаха 30 отбора от по трима души, които ще изградят плановете си за кариерно развитие с помощта на признати специалисти в областите, към които са се насочили. Професионалистите ще се превъплатят в ролята на ментори, които ще споделят с младежите тайните на успеха и ще ги напътстват докато те определят следващите си стъпки. До 30 сепетмври кандидатите ще имат време да подготвят кариерните си планове.

Участниците в проекта са разделени в шест основни групи, според сферата, в която са избрали да се развиват – Масови комуникации и медии, Правни и политически науки, Инженерни и IT, Изкуство и култура и Медицина и естествени науки. След като създадат кариерните си планове, всички те ще се изправят пред жури, което ще избере трите най-добри тима. Отборът победител ще получи стипендия в размер от 5000 евро, която ще бъде разпределена по равно между тримата му членове, за следващите етапи на образованието им. За отбора, класирал се на второ място – стипендия от 3000 евро, а всеки участник от третия отбор ще бъде награден с нов Samsung GALAXY Note.

Менторите

В сферата на IT и инженерните науки ментори на екипите ще бъдат лекторите от TEDxBG Христомир Йорданов - специалист по радио и микровълнова техника и Мартин Ангелов, който е завършил архитектура в софиийския Университет по Архитектура, Строителство и Геодезия. През 2009 печели наградата за нови визии в градския транспорт на международния архитектурен конкурс Line of Site. В момента се занимава с няколко експериментални проекта в областта на градската среда. Мартин обича да опростява нещата до крайност и да провокира.

Бъдещите професионалисти в областта Маркетинг и продажби ще могат да разчитат на помощта на друг TEDxBG лектор - Боян Бенев. От 16 годишен той се занимава с бизнес. Изграждал е успешни идеи от концепция до реализация, главно във Великобритания. През 2009г. той се мести в България и издава "Малка книга за бизнеса” и "Малка книга за реалността”. От тогава работи с разнообразно портфолио от компании и организации. Основната му цел е да реализира прогресивни идеи за продукти и услуги.

Отборите, които искат да се занимават с Медицина и естествени науки, ще бъдат поверени на Никола Калудов – специалист по биотехнологии с Докторска степен от Университета във Флорида. Той е изследовател, който работи в сферата на медицината. Занимава се с разработване на иновативни и революционни лекарства за бъдещето. В момента Никола Калудов работи върху лекарство за борба със СПИН.

За бъдещите специалисти в сферата Масови комуникации и медии ще се грижи позитивната и вдъхновяваща водеща на телевизионното предаване "Търси се..” – Маги Димчева.

По-артистично настроените екипи, които искат да развият таланта си в сферата Изкуство и култура ще могат да работят заедно с Александър Китов. Той е успешен Арт директор и специалист по дигитални медии. Едно от последните му постижения е, че е един от основателите на първото по рода си в България пространство за съвместна работа betahaus.

След като кариерните планове на кандидатите са готови, те ще бъдат оценявани от жури, чиито членове са представители на Samsung Electronics, Национална мрежа за децата, TEDxBG, както и на медиите.

Samsung Electronics провежда програмата за кариерно ориентиране на ученици Trends of Tomorrow за втора поредна година. Кампанията има за цел да насърчи развитието на младите хора в България, да помогне в избора им на кариерно развитие и да улесни първите им стъпки в желаната от тях професия. Тази година мобилният екип на Samsung посети 6 училища в София и по 2 в градовете Пловдив и Варна. Учебните заведения бяха специално подбрани, заради разнообразните си профили на обучение. Така, представителите на корейската компания и експерти от Национална мрежа за децата успяха да се срещнат с над 800 ученици в 11 клас с най-различни интереси и да им помогнат в ориентирането за подходяща професионална посока. Младите хора имаха възможност да открият професионалните сфери, в които могат да намерят призванието си с помощта на тест за кариерно ориентиране, изготвен от експерти от Национална мрежа за децата, който изследва нагласите и определя водещите характеристики на личността.

 реклама