Новият Peugeot 301 ще се произвежда за страни с тежки условия на движение и където пространството в купето е много важно за клиентите. Това са основните изисквания към проекта и именно благодарение на вътрешните си размери и устойчивостта, 301 трябва да се превърне в референция в сегмента.
Здравина и качество
Още при създаване на спецификациите на проекта, специалистите на Peugeot трябваше да изминат голям брой километри в условия близки до тези на бъдещите клиенти на 301. Неравни пътища, високи температури, влага... Тестовете се проведоха в различни ситуации в ежедневието, понякога дори с участието на клиенти. Общо бяха изминати около 12 000 км в различни континенти.
Благодарение на събраната информация за терена и на опита на Марката, производител на автомобили от 1889 година, създателите на модела се спряха на най-правилните решения, предвид различните условия на използване. Става дума за решения относно поведението на пътя, здравината и качеството на изработка, както и на предлаганото оборудване. Като резултат, 301 се характеризира със следните особености :
- Ходова част, адаптирана за лоши пътища, за да се гарантира комфорт,
- Използване на голям брой фиксиращи елементи, за по-голяма здравина,
- Двойни уплътнения срещу навлизане на прах и влага в купето,
- Климатроник с функция АС max, за страните с горещ климат,
- Отопляема долна част на предното стъкло, за страните със студен климат.
Здравината на всеки детайл е допълнена от високо качество на асемблирането. В завода във Виго, Испания, където се произвежда 301, се прилагат стандартите за качество на 508, който бе високо оценен от клиентите. Проведени са 4 000 000 км изпитания за усъвършенстване на концепцията на автомобила. Резултатът е устойчивост във всякакви обстоятелства, включително много тежки условия на движение.
Вътрешни размери – еталон в сегмента
Пространството в купето и обемът на багажника са основни изисквания на клиентите на 301. Ето защо, Peugeot цели да постигне предимство спрямо конкурентите си в това отношение.
Архитектите оптимизират максимално размерите на платформата, използвана за 301, за да се постигне дължина 4,44 м. Междуосието е 2,65 м, рекорд в сегмента, и позволява просторно купе, с референтни стойности, и обем на багажника, който надвишава този на конкурентите :
- Широчина при лактите отпред : 1 409 мм,
- Широчина при лактите отзад : 1 395 мм,
- Дължина при коленете* : 121 мм
- Обем на багажника: 640 л (506 дм3 VDA 210)
* : дължина между коляното на пътника отзад и седалката на водача, в нормално положение, която може да достигне 260 мм, при изнесена максимално напред седалка.
Тези характеристики ще привлекат безспорно широк кръг клиенти, основно извън Западна Европа.
Триобемен модел с международно призвание Peugeot 301 ще се продава от 1ви ноември в Турция, Централна и Източна Европа, Русия, Украйна, Гърция, Северна Африка, Близкия Изток, Страни от Персийския залив и Африка, някои страни в Латинска Америка и Китай.