Новият Canter 4x4. От Fuso

Производството стартира през февруари 2012; 6,5 т допустимо общо тегло с висока товароносимост
по статията работи: Нели Минчева
Новият Canter 4x4. От Fuso
Снимка: Балкан Стар

Появата на абсолютно обновената версия на Fuso Canter постави началото на новото поколение товарни автомобили през октомври 2011. А сега, за първи път версията със задвижване на всички колела навлиза и на европейския пазар.

Производството започва в края на февруари 2012 в завода в Трамагал, Португалия. Canter 4x4 ще се предлага във вариант 6C18, с общо допустимо тегло от 6,5 тона, ширина на комфортната кабина 2 м и мощност 129 kW (175 к.с.).

Задвижването на всички колела може да бъде включвано и изключвано по време на движение и чрез това се постига добра ефективност и оптимален разход. Блокаж на диференциала на задната ос се предлага като стандарт в новия модел, заедно с 5-скоростна ръчна трансмисия и отношение на задната ос 1:5.285.

Клиентите могат да избират между комфортна единична или двойна пътническа кабина (съответно с 3 или 7 места), с колесна база от 3415 мм до 3865 мм. Товароносимостта на шасито варира от 3500 кг до 3735 кг. Геометрията на системата за задвижване е на всички колела, ъгълът на заход е от 35 градуса (за сравнение: при Canter 4x2 същият е 18 градуса), ъгълът на задния надвес от 24 градуса (срещу 11 при 4х2), а клирънсът е увеличен от 219 мм до цели 320 мм.

Ефективността на Canter 4x4 е демонстрирана ясно в контекста на строителното приложение на модела, като независимото задвижване може да бъде включено, за да се избегне подхлъзването и буксуването на автомобила. Благодарение на своя висок товарен капацитет, ниските си разходи за поддръжка и функцията start/stop като опция, Canter 4x4 се превръща в ефективен товарен помощник за всеки истински бизнес.

Познатите, практични силни страни на Canter остават непроменени: добра маневреност (радиус на завиване на Canter 4x4: 13,5 м или 15,1 м, в зависимост от версията), кабина над двигателя, практичен дизайн, ергономична позиция на лоста, вграден в инструменталното табло, безопасност благодарение на здравата кабина и ниското износване на спирачките като следствие от стандартното оборудване с моторна спирачка.

В световен мащаб Fuso Canter е най-продаваният камион на Daimler.

 реклама