Нито един клиент на иста България не се е оплакал от размера на януарските сметки

Средно с 18% е по-висока сметката за отопление за януари 2012 спрямо декември 2011
по статията работи: Нели Минчева
Нито един клиент на иста България не се е оплакал от размера на януарските сметки
Снимка: иста България

Нито един клиент на иста България не се е оплакал от размера на сметката за отопление за месец януари 2012 г. Това показват данните на дружеството за дялово разпределение 10 дни след като "Топлофикация София” изпрати фактурите.

Средно с 18% са нараснали сметките за отопление за месец януари 2012 г. спрямо сметките за декември 2011 г. за клиентите на иста България в София. Това е изводът от експертния анализ на дружеството за топлинно счетоводство, поискан от "Топлофикация София” по повод информациите за драстично повишение на сметките за отопление спрямо предишния месец.

Средната сметка за отопление за клиентите на иста България за последния месец на 2011 г. е била 93,50 лева. За януари 2012 г. сметка за отопление е 110,71 лева. Това показва, че данните на иста България съответстват на разпространената от "Топлофикация София” информация, че повишението на сметките за януари тази година се движи в порядъка на 17%.

Както управителят на иста България Ася Ангелова вече съобщи, средната сметка за отоплението на двустайно жилище за януари в София за клиентите на дружеството е 119,58 лева. 122,51 лева пък е средната сметка за клиентите на иста България, отопляващи тристаен имот. Повишението на размера на сметките за януари зависи както от по-ниската външна температура за периода, така и от личното потребление на всеки клиент. Средната температура за първия месец на 202 г. е минус 2.1°, а за декември 2011 г. е плюс 1,4°.

Експертите на дружеството за дялово разпределение напомнят, че с изключение на клиентите, които ползват уреди с дистанционен отчет и имат реално засичане на потреблението всеки месец, всички останали потребители получават сметки с прогнозен дял на база консумация от миналия отоплителен сезон. Така, ако някой клиент е променил реалното си потребление спрямо прогнозния дял текущо през отоплителния сезон, това може да доведе до промяна на дела на останалите клиенти в сградата, т.е. до промяна на техните сметки. Но при изравнителните сметки в края на отоплителния сезон, ще се отчете реалната консумация на всички клиенти в сградата, което ще доведе до корекция на сметките и някои клиенти могат да получат пари, ако са надплатили, а други да се наложи да доплащат, обясни Ангелова.

За да се избегне такова изкривяване прогнозните дялове по време на отоплителния сезон, клиентите на иста България имат възможността да поръчат междинен отчет. Благодарение на него ще се види моментното потребление на топлинна енергия в сградите и ако е необходимо ще се извърши корекция на прогнозните дялове. Цената на услугата "междинен отчет” от иста България е 6 лева.

Освен това иста България предлага да 31 май 2012 г. най-модерните уреди за дялово разпределение с дистанционен отчет за 32,49 лева с ДДС (цената включва монтаж и демонтаж на стар уред, ако е необходимо), както и водомер с радиоотчет на цена от 75,99 лева с ДДС (цената включва монтаж и пломбиране, а ако е необходимо и демонтаж на стар водомер).

С дистанционния отчет всеки клиент получава:

Реални месечни отчети за отопление и топла вода – без прогнозни дялове

Отчет без влизане в имота – без досадно чакане на отчетник

Сигурност на данните – гарантирана прозрачност

Възможност за установяване на кражби на енергия – иновативна технология

Без начисляване на максимална мощност

Без преработка на сметки заради неотчетени потребители

Уреди с международна техническа награда М2М - произведени в Германия 10 години гаранция

иста предлага иновативни и устойчиви решения за енергийна ефективност в сградите. Дружеството за дялово разпределение е базирано в Есен и е лидер на световния пазар в разпределянето и изчисляването на енергията на базата на потреблението на енергия, вода и странични разходи. Услугите, които предлага на собствениците на недвижимо имущество и на енергийните компании, покриват не само доставката и инсталацията на отчитащо устройство, но и дялово разпределение, както и анализ на енергийните данни. Освен класическите услуги, иста разработва устойчиви решения в областта на енергийния мениджмънт за съхраняване на ограничените ресурси.

В компанията работят 4600 служители в 25 страни. Фирмата предоставя услуги в над 11 милиона сгради (жилищни и търговски площи). В Германия над 1200 служители на 26 места се грижат за клиенти в близо 4.3 милиона помещения. У нас фирма иста България ЕООД започва дейността си през 1995 г. под името Рааб Кархер Енерги Сервиз. Компанията обслужва клиенти в София, Пловдив, Перник, Варна, Плевен и Шумен. Стремежът на иста България е да бъде максимално близо до клиентите си и да предлага качествени услуги и надеждни уреди, отговарящи на нуждите на клиентите. Именно това я прави една от най-предпочитаните компании за дялово разпределение в България.

 реклама