Пазаруването на Коледни подаръци е един от основните двигатели на приходи за икономиката на годишна база. Прекъсванията в системите на търговците на дребно, на товарните и пътнически те индустрии могат да доведат до кражба на активи и идентичност, изгубени или откраднати пратки, незащитени търговски уебсайтове и отменени полети и семейни ваканции – да не говорим за влиянието, което могат да окажат върху бизнеса и пазарите. Според Forrester Research, средната стойност на час за нарушено извършване на услуги е 110,000 щатски долара, а един обикновен случай водещ до прекъсване на дейността на бизнеса предизвиква щети от 1.5 милиона щатски долара. Symantec 2012 State of the Data Center Survey установи също така, че през 2012 г. една редова организация претърпява средно 16 срива на центровете за бази данни, което води до щети на обща стойност 5.1 милиона щатски долара.
С нарастващото количество прехвърляни данни в мрежите и информацията, която се съхранява и анализира в реално време, благодарение на новите устройства, с които разполагаме, организациите трябва да бъдат по-внимателни от всякога в това да направят своята инфраструктура, приложения и значими данни по-издръжливи и винаги на разположение на клиентите, особено в най-заетото за пазаруване и пътувания време през годината.
Парис Каскас, Старши технологичен консултант в Mitech, може да сподели детайли за:
- Основните причини за принудително прекъсване (downtime) като срив в системата, кибер престъпления, природни бедствия и обикновени грешки на потребители
- Най-добрите практики за внедряване на планове за предотвратяване загубата на данни или принудителни прекъсвания по време на празниците
- Методи за проверка на подготвеността на вашата система
Допълнителна информация:
Да анализираме колко струват принудителните прекъсвания (downtime) в детайли:
- 1.1 милиона щатски долара на час за организации с повече от 1,000 служителя
- 1.1 милиона щатски долара на час за търговията на дребно
- 1.6 милиона щатски долара на час за производители
- 2 милиона щатски долара на час за телекомуникационни компании
- 6.5 милиона щатски долара на час за брокерски фирми
- Друго проучване показва, че организациите в Съединените щати търпят всяка година загуби на стойност 1.2 трилиона щатски долара от IT сривове. В световен мащаб, общата цифра достига 6.2 трилиона щатски долара.
- Преобладаващата част от годишните загуби възлизащи на 1.2 трилиона щатски долара не се причиняват от ниско вероятни/с много последствия катастрофи, които привличат вниманието, а от силно вероятни / с малко последствия редовно случващи се събития, като например софтуерни грешки, хардуерни повреди и пробиви в сигурността.
- Тъй като приложенията стават все по-сложни, включващи все по-голям набор от кодове, взаимовръзки между данните и системи , излагането на тези "по-малки" събития става все по-често срещано, а тяхното въздействие – все по-скъпоструващо.
Принудителните прекъсвания се отразяват не само на приходите... Организациите трябва да вземат под внимание и следното:
- Продуктивността на служителите
- Репутацията на марката
- Препоръки/Съвети за осигуряване непрекъснатост на работния процес:
- Прегледайте вашия съществуващ план за непрекъснатост на работния процес и се постарайте да бъдете предварително подготвени – не забравяйте, че защитният софтуер е също толкова важен колкото и застраховката
- Работете с доверен партньор, който да ви помогне със спецификите на непрекъснатостта на работния процес – например къде безопасно да съхранявате данните или най-добрите локации за приложенията предпазващи работния процес
- Автоматизирайте, за да намалите до минимум принудителните прекъсвания – подредете по приоритети планирането и инструментите, които автоматизират процесите, за да осигурите по-бързо възстановяване
- Не пестете от необходимото – внедрете правилното ниво на софтуер гарантиращ непрекъснатост на работния процес , за да предпазите организацията си в случай на възникване на срив
- Когато е възможно, организациите трябва да се подготвят предварително и да прехвърлят данните и критичните системи от заразените информационни центрове преди възникването на пълен срив.
– Вижте също "7 Best Practices for Business Continuity”
– Вижте също "5 Steps to Implement Business Continuity Services”