Над 135 хиляди клиенти на ЧЕЗ са се отказали от хартиените фактури и получават сметките си по електронен път. Услугата електронна фактура беше въведена през август 2011 г., а от миналата година дружеството осигури на клиентите си персонален онлайн достъп до архив с всички фактури.
"Услугата електронна фактура е част от стратегията на ЧЕЗ за въвеждани на модерни, мобилни и удобни услуги за клиентите. Освен безспорните си екологични ефекти, електронната фактура е по-бърза, сигурна и удобна алтернатива на хартиения носител.", каза Зорница Йорданова, директор "Маркетинг и подпомагане на продажбите" в "ЧЕЗ Електро България".
Електронната фактура е валиден, електронно подписан данъчен документ и е напълно идентична с хартиената. Бързото и навременно получаване на информацията за месечните задължения, сигурният достъп до данните по всяко време, осигуряват допълнително спокойствие и комфорт.
Освен всички други удобства, с избора на електронна фактура клиентите стават съпричастни към глобалната кауза за ограничаване на щетите, които човешката дейност нанася на околната среда. Според изчисления на американската неправителствена организация Conservatree едно дърво е необходимо за производството на 8333 листа копирна хартия. Това означава, че клиентите на ЧЕЗ, които до момента са предпочели електронна фактура, спасяват по 388 дървета на година.
Електронната фактура е безплатна услуга. Може да бъде заявена на корпоративния сайт www.cez.bg, в центровете за обслужване на клиенти или с обаждане на денонощната информационна линия на ЧЕЗ 0700 10 010. При заявяване на услугата е необходимо да се предоставят клиентски номер, оторизационен код и имейл адрес. След регистрацията клиентите получават фактурите в PDF формат, както в електронния си архив, така и на посочен от тях имейл.