"Начинът на правене на бизнес в банковия сектор се промени много в последните години. Ще сме свидетели на още много промени. Единствената възможност да бъдем лидери и през следващите 50 години е да инвестираме в иновации, чрез които да сме по-близо до клиентите ни", каза Левон Хампарцумян, който даде старт на новия сезон на UniCredit App Challenge 2.0, национален конкурс за мобилни и уеб приложения за банкови услуги.
Според генералния директор на HP Ираван Хира, който беше специален гост и лектор на събитието, HP вижда в мобилните телефони универсалното устройство, в което ще влезе не само портфейлът ни, но и картите ни за идентификация и т.н. "Работи се върху технологии, които да позволят телефоните безопасно да се самоунищожават физически, в случай, че ги загубим или ни ги откраднат например. Светът е пред вас. Гугъл и Apple са живи, защото са платформи, които са максимално отворени към хора като вас, които да ги подобряват и така да допринасят за развитието на света", обърна се към присъстващите Хира.
"При малко над 7 млрд. хора на планетата има 5.1 млрд. мобилни телефони, от които 50% вече са смартфони. Още една любопитна статистика е, че ако мобилните телефони са 5.1 млрд., то четките за зъби са едва 4.2 млрд.", разказа Цветанка Минчева, директор Банкиране на дребно и член на Управителния съвет на УниКредит Булбанк. Тя допълни, че според статистиките 45% от всички направени някога снимки, са били направени в последните 10 дни. "Иновациите навлизат в живота ни с шеметна скорост. Виждаме го и в банковия сектор. Бяха нужни осем години за достигане на онлайн банкирането до 40 000 потребители в България, докато мобилното приложение стигна до същия брой потребители четири пъти по-бързо или само за две години."
Цветанка Минчева поднесе интересна статистика за каналите, по които клиентите работят и комуникират с банката. Изненадващо или не, над ¾ от тази комуникация се случва извън традиционните филиали, въпреки че тяхната роля остава изключително важна. 7% от контакта с клиентите на банката става по телефона, 10% чрез уеб страницата, 21% във филиалите, 28% на банкоматите и 34% от контактите са през мобилно или онлайн банкиране.
Разработчиците на мобилни и уеб приложения могат да участват в конкурса UniCredit App Challenge в периода 16 април – 10 юни 2014 г. Предварителната регистрация за участие вече е отворена на сайта. На 15.05.2014 регистрираните до момента ще бъдат поканени на специализиран workshop, където ще могат да научат повече за процесите в банката и да получат отговор на въпросите, с които са се сблъскали при работата си. Желанието си да участват в workshop-a могат да заявят предварително на app.challenge@unicreditgroup.bg.
Приложенията, които ще разработват участниците в конкурса могат да бъдат в едно от следните направления във финансовия сектор:
- Подобряване начините за обслужване на клиентите и предоставяне на възможности за получаване на непосредствена обратна връзка;
- Повишаване на финансовата култура, образователна информация;
- Улесняване достъпа на клиентите до банковите служители;
- Игри и забавление.
Жури от доказани професионалисти в сферата на мобилните и уеб технологии, телекомуникации, медии и финанси ще оцени всеки участник и неговото иновативно финансово приложение. Председател на журито е главният изпълнителен директор на УниКредит Булбанк Левон Хампарцумян.
Петте най-добри разработчици или екипи ще представят приложенията си пред журито на специално събитие на 17 юни 2014 г.
УниКредит Булбанк ЗА иновациите:
УниКредит Булбанк следва последователна политика за развитие и внедряване на иновации в полза на клиента. През 2014 г. банката отбелязва своята 50-годишнина и с увереност в бъдещето продължава да работи в тази посока.
Най-значимият международно признат проект на банката в сферата на новите технологии е откриването на първия Филиал на бъдещето за региона на Централна и Източна Европа. Банката насърчава творческия подход на младите хора в сферата на иновациите чрез конкурса UniCredit App Challenge. Клиентите на УниКредит Булбанк използват най-модерното мобилно банкиране, както и пълна гама карти за безконтактни плащания. Банката непрекъснато печели отличия за постиженията си в сферата на иновациите и развитието на новите технологии.