М-Тел приключи 2011 със стабилен пазарен дял и 4,8% ръст на клиентите в мобилния сегмент

Компанията отбелязва ръст от 10% при абонатите на договор
по статията работи: Нели Минчева
М-Тел приключи 2011 със стабилен пазарен дял и 4,8% ръст на клиентите в мобилния сегмент
Снимка: М-Тел

М-Тел е категоричен лидер на пазара с 48.6% пазарен дял и нарастване в броя на новите абонати за първи път от 2009 година. Пазарът на гласови мобилни услуги през изминалата година е силно наситен с проникване от 151% при стойност от 140.8% за 2010 година.

Увеличението на клиентите с абонамент на Мобилтел възлиза на над 10% на годишна база. Общият брой абонати отбелязва ръст от 4.8% до над 5,5 милиона.

Компанията отчита увеличение в клиентите на мобилен широколентов интернет от над 52%, а броят на продадените смартфони през 2011 година е с 25% по-висок спрямо 2010 година.

270% е ръстът в продажбите на таблети, а закупените стикове за мобилен интернет са със 75% повече, в сравнение с броя им през 2010 година. Клиентите на фиксиран броудбанд се увеличават с 35% през 2011 година спрямо предходната година, а тези, ползващи цифрова телевизия, нарастват със 179%. Наблюдава се значително повишение от 213% на абонатите, възползвали се от пакети от две, три или четири комбинирани услуги.

През изминалата година нарастващата конкуренция понижава ценовите нива, а забавената икономика се отразява в потреблението на клиентите - по-малко разговори на по-ниски цени. Това води до спад в приходите от 6.5% до 527.7 милиона евро спрямо 564.5 милиона евро през 2010 година.

Понижението се дължи основно на неблагоприятната макроикономическа ситуация, засилената конкуренция, както и на наложените регулаторни мерки. Сравнимата EBITDA намалява с 12.3% до 261.9 милиона през 2011 година (при 298.6 милиона през 2010 година).

 реклама