М-Тел отбелязва ръст на клиентите си от 1%

Telekom Austria Group увеличава броя на мобилните и фиксирани абонати въпреки неблагоприятната пазарна ситуация
по статията работи: Нели Минчева
М-Тел отбелязва ръст на клиентите си от 1%
Снимка: М-Тел

- Ръст от 11 700 във фиксираните линии за достъп в Австрия през първите девет месеца на 2011 година и значително повишение на линиите за широколентов интернет

- Приходите на групата остават сравнително стабилни, с изключение на ефекта от девалвирането на чуждестранната валута

- Сериозен ръст в Сърбия, Македония и Словения

- Ефективност, благодарение на стриктния контрол на разходите

- Нетната печалба възлиза на приблизително EUR 69 милиона, въпреки разходите за преструктуриране от EUR 224.8 милиона

- Ръководството потвърждава прогнозата си за цялата 2011 година

Обобщени данни

Сравнение за първите девет месеца

Преглед на ключовите финансови показатели: Telekom Austria Group през първите девет месеца на 2011 година

* В Австрия, България и Хърватия
** В това число и служителите на придобитите оператори в Българи и Хърватия към 30 септември 2010

В първите девет месеца на 2011 година приходите на Telekom Austria Group отбелязват спад от 4.1% до  EUR 3,338.7 милиона спрямо EUR 3,480.1 в същия период на предходната година. Понижението се дължи основно на негативното влияние от девалвирането на чуждестранната валута, възлизащо на EUR 119.0 милиона, и по-специално обезценяването на беларуската рубла. Други негативни външни фактори, повлияли приходите, са засилената конкуренция в Австрия, предизвикателствата на пазарите в Централна и Източна Европа, както и приложените допълнителни регулаторни мерки. Без негативния ефект от девалвацията на чуждата валута, приходите на групата биха се понижили с 0.6% на годишна база.

Приходите отбелязват спад в Австрия, България и Хърватия, а успешното представяне на беларуския сегмент е помрачено от обезценяването на местната валута. Значителният ръст на приходите от 23.2% в сегмента Допълнителни пазари, който включва Словения, Сърбия, Македония и Лихтенщайн, компенсира частично понижението на приходите на групово ниво.

През първите девет месеца сравнимите стойности на EBITDA на Групата намаляват с EUR 102.1 (-7.9%) до EUR 1,190.4 милиона. Девалвацията на беларуската рубла сама по себе си възлиза на EUR 51.1 милиона от тази сума. Ръстът в сегмента Допълнителни пазари не може да компенсира неблагоприятната ситуация при постъпленията в другите сегменти.

EBIT отбелязва спад 56.2% до EUR 208.8 милиона спрямо същия период на миналата година, дължащ се на разходите по преструктуриране в Австрия на стойност EUR 224.8 милиона. През първите девет месеца на 2011 година Telekom Austria Group леко повишава своите капиталови разходи с 2.6% до EUR 454.9 милиона основно поради по-високите инвестиции в мрежата от следващо поколение в Австрия и инфраструктурните инвестиции в България и в сегмента Допълнителни пазари.

В разглеждания период Telekom Austria Group придоби фиксирани оператори с оптична и кабелна инфраструктура съответно в България и в Хърватия. Придобитите компании, които са вече консолидирани, съвпадат със стратегията за предлагане на конвергентни услуги.

Мобилтел - България

През третото тримесечие на 2011 г. броят на клиентите на мобилни услуги в компанията се повишава с над 55 хиляди  или 1.1% до приблизително 5.3 милиона. Пазарният дял на Мобилтел остава стабилен на ниво от 48.4%.

Абонатите на договор отбелязват значителен ръст от почти 10% до 67.6% от общата клиентска база или 3,576 милиона клиенти. Активното търсене на мобилни решения за пренос на данни води до увеличение на базата абонати на мобилен широколентов интернет с 81.6%. до повече от 177,600 клиенти. Този успех е постигнат на фона на неблагоприятна икономическа ситуация и сериозна пазарна конкуренция. През периода е засилено и търсенето на фиксиран широколентов интернет, с общ брой фиксирани линии за достъп от 109,500, от които 103,800 са използвани за броудбанд услуги.

За  първите девет месеца на 2011, приходите на българския телеком отбелязват спад от 5.4% до EUR 395.1 милиона. В резултат на ожесточената конкуренция е наличен сериозен ценови натиск, а неблагоприятните икономически условия водят до занижено потребление на комуникационни услуги. В допълнение, приложената регулация се отразява негативно върху цените за взаимно свързване.

Сравнимите стойности на EBITDA  за първите девет месеца на 2011 г. спадат с 10.1% в сравнение със същия период на миналата година, до EUR 203.8 милиона поради изброените по-горе фактори, както и поради включените  разходи за придобиването на двата фиксирани оптични оператора през първото тримесечие на 2011 година.

Ключови показатели за представянето



Пълният доклад на TAG можете да намерите на www.telekomaustria.com.  

 реклама