Личният пример - част от корпоративната социална отговорност

До колко реалистично е големите компании да бъдат социално-отговорни и да помагат на обкръжаващото ги общество?
по статията работи: biznews.bg
Личният пример - част от корпоративната социална отговорност

До колко реалистично е големите компании да бъдат социално-отговорни и да помагат на обкръжаващото ги общество? Можем ли да се поучим от тях ние самите, като хора и да вземем пример от дейността им? Всички тези въпроси са достигнали и до екипа на компанията The Blueprint, чиито екип искрено вярва, че понякога дори по-малките могат да дадат пример на по-големите.

Отдаден на тази идея, изпълнителният директор на The Blueprint за България Андрю Морис за втори пореден път се включи в благотворителната кампания Holiday Heroes, за която у нас се разбира повече в навечерието на големи християнски празници. Той и екипът му с удоволствие взеха участие в инициативата, която осигурява продукти от първа необходимост на нуждаещи се, защото вярват, че всяка една протегната ръка може да бъде чудото, от което някой се нуждае. Професионалистите на фирмата са убедени, че с доброта в сърцето и с искрено желание всеки човек може да бъде полезен на останалите, а за частните компании това трябва да бъде една искрено поета отговорност, за която те да се грижат с удоволствие непрестанно, не само през празничните дни. "Връщам се отново тук, за да помогна. Работата продължава, а тя е вълнуваща – вълнуващо е да помагаш на хора, особено по Коледа и Великден. Работата ми като доброволец ме кара да се чувствам добре, а това е нормално за всеки човек. Разбира се, не съм само аз – тук има още толкова много хора, отдадени на каузата да помогнат на другите. Именно затова работата ми допада и смятам, че е много важна", споделя самият Андрю Морис. Той допълва, че оценява изключително много това, което хората от инициативата на Holiday Heroes правят, както и начинът, по който се случва – предлаганата от тях помощ, която съвсем реално достига до хората. Поставен на линията по организация като човек, пълнещ кашоните за нуждаещите се с хранителни продукти, г-н Морис каза, че това, което прави, не е тежко, но се чувства отговорен за това, което върши, тъй като знае, че то ще бъде от полза на някого в нужда. За него е радващо, че в инициативата се включват все повече хора, които наистина се раздават с удоволствие за каузата и атмосферата по време на работа е повече от приятна. Запитан какво би отговорил на свой приятел, поискал да знае какво е правил през деня, той отговори: "Помощ. Помагам на хората, поне така искрено се надявам. Затова го правя".

Затова може би е редно да се замислим – всички ние. Не само директорите на големи компании, не само хората, които са избрали ежедневно да помагат, но и всички останали, които всъщност не се усещаме податливи на толкова много социални каузи. Да помислим колко много може да означава една подадена ръка и как всъщност това е начинът, по който бизнесът да се почувства искрено полезен за хората - да бъде сигурен, че доброто начало е реално и постижимо. 

 реклама