Най-успешният български отбор във FIA Alternative Energies Cup постигна двойна победа в предпоследния кръг от шампионата. Екипажът Калин Дедиков/ Георги Павлов с Great Wall Voleex С30 се пребори със световната конкуренция в лицето на трикратните шампиони и заводски пилоти на Fiat Масимо Ливерани/ Фулвио Черво с Fiat 500 Abart и Гуидо Герини /Изабел Барчули с Alfa RomeoMiTo.
Кръг преди финала на шампионата Дедиков и Павлов са в топ три за Севтовната купа, а Great Wall дели петото място при конструкторите с равен брой точки с Fiat и BMW. Официалното класиране на FIA за електромобили, за световната купа при пилоти и навигатори и класирането при производителите - http://www.fia.com/championship/alternative-energies-cup/2014/classifications.
По 640-километровото трасе на Еко рали България 2014 българите демонстрираха перфектна подготовка и с прецизно пилотиране преодоляха единайсетте скоростни отсечки с най-малко наказателни точки, което им донесе победата в генералното класиране. Маршрутът на състезанието включваше реални отсечки от рали "България" и "Средна гора", а високата средна скорост, зададена от организатора го направи истинско предизвикателство за екипажите.
След официалното измерване на разхода на гориво за цялото състезание екипажът на "Октан рали тийм” победи и в класирането за енергийна консумация. Според измерванията, направени от техническата комисия Great Wall Voleex C30 е изминал трасето с 287,23 kWh енергия. Това означава разход от 6,45 литра газ на 100 километра при скорост на границата на разрешената от правилника за движение по пътищата.
Двойна победа се постига изключително рядко в старт от шампионта, обикновено екипажите предварително определят дали ще се концентрират в категорията за енергийна консумация или ще държат високо темпо в борба за генерално класиране. Българският екипаж Калин Дедиков/Георги Павлов прояви хладнокръвие и завидни умения и в надпреварата за генералното класиране успя да покаже високата енергийна ефективност на автомобила.
"Много сме доволни от категоричната победа в България с български автомобил. Само за две години опит в шампионата успяхме да достигнем нивото на водещите отбори, които вече ни смятат за реална конкуренция. Победата разкри нашия потенциал и определено за напред ще става все по-трудно и интересно за нас в шампионата”, сподели Калин Дедиков след победата.
Домакин на последното за годината състезание ще бъде Атина, където от 4 до 6 октомври ще се проведе Hi-tech Eko Mobility Rally. Oчаква се на старт да застанат всички отбори с амбиции за призово класиране в шампионата, повечето с по два екипажа.