Карлсберг Груп публикува финансовите си резултати за 2016 година

И трите географски пазара на компанията – Западна Европа, Източна Европа и Азия – се представят добре, с положителен ръст на печалбата
по статията работи: biznews.bg
Карлсберг Груп публикува финансовите си резултати за 2016 година

На 08.02. Карлсберг Груп официално обяви консолидираните си финансови данни на глобално ниво за изминалата година. Органичната оперативна печалба на компанията за 2016 година е с 5% ръст, с възвръщаемост на инвестирания капитал от 9,2% и силен паричен поток от 8,6 млрд. датски крони.

И трите географски пазара на компанията – Западна Европа, Източна Европа и Азия – се представят добре, с положителен ръст на печалбата, като регион Западна Европа съставлява 54% от общата печалбата на компанията. Позициите на руския пазар се възстановяват, въпреки нестабилните пазарни условия като цяло и компанията там постига увеличен дял от печалбата на Групата в този регион – до 18%.

Международните брандове на компанията увеличават обемите си, съответно Tuborg с 9%, Carlsberg с 5% и Grimbergen с 11% .

Изпълнителният директор на Карлсберг Груп Кийс Харт коментира данните: "Миналата година бе една добра година за нас в глобален аспект. Ние сме удовлетворени от представянето ни и постигането на 5% органичен ръст на оперативната печалба, силен паричен поток и фокус върху ценовата сегментация и печелившия микс от нашите продукти."

"През изминалата година в Карлсберг Груп предприехме сериозни стъпки към подобрение на представянето ни. Стартирахме нашата нова стратегия, която нарекохме "SAIL’22" и нейните приоритети сега са добре интегрирани в плановете за настоящата 2017 година. В допълнение към това, новият подход във финансовото ни управление донесе успехи дори по-бързо от очакваното."

Карлсберг Груп очаква да постигне едноцифрени ръстове на оперативната печалба и през 2017 година, запазвайки стабилни темповете си на развитие.

У нас, Карлсберг България отчете много силни 12 месеца. По данни на агенция Nielsen A/S обемите на компанията са се увеличили с 24,8%, а пазарният дял (в обем) е нараснал с 4,1пп – сравнено с предходната година. В стойност ръстът на компанията е от 25,8%, а пазарният дял (в стойност) е нараснал с 4,5пп. През 2016 година Карлбсерг България постигна 26,8% пазарен дял (за сравнение, общият бирен пазар отбелязва 5,7% ръст за същия период). Ръстовете на компанията, погледнати през нейните брандове показват, че:
• Пиринско категорично е най-продаваната бира в България за 2016 година. Бирена марка номер едно у нас е с 16,3% пазарен дял през изминалата година. Ръстът на Пиринско е 23% в обем и 22% в стойност, сравнено с 2015;
• Шуменско нарасна с 31% в обем и с 37% в стойност спрямо предходната година и постигна 8,8% от пазара на бира у нас. Марката обърна тенденциите в сегмента на стъклените бирени опаковки с лансирането на юбилейната 0,33 оборотна стъклена бутилка;
• Carlsberg и Budweiser Budvar са най-бързо развиващите се премиални бирени марки за 2016;
• Somersby е синоним на категорията на сайдерите и държи 55,5% в обем от пазара на сайдери у нас, както и 63,1% пазарен дял в стойност от същия пазар.
Компанията в България е част от регион Западна Европа (развиващи се пазари) и показва най-голяма динамика в основните финансови и пазарни показатели – с оглед на ръст в печалбата и на пазарния дял.

За Карлсберг България
Продуктовото портфолио на компанията включва разнообразие от първокласни бири – националните Шуменско и Пиринско, международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската крафт бира Grimbergen. Карлсберг България предлага на нашия пазар и сайдера Somersby в пет разновидности – ябълка, круша, къпина, боровинка и мътен сайдер с частици плод Somersby Apple Blend.

За Карлсберг Груп
Карлбсерг Груп е една от водещите пивоварни компании по света, с голямо портфолио от бирени брандове и други напитки. Марките Carlsberg, Baltika and Tuborg са сред най-големите бирени марки на Европа. 42,000 души работят в компанията, а продуктите й се продават на 150 пазара по света. През 2016 година Карлсберг Груп продаде 117 милиона хектолитра бира, което се равнява на 35 милиарда бирени бутилки.

 реклама