- Екип от международната компания Еxperian, съставен от български специалисти, имплементираха мащабен IT проект за финансовата група УниKредит в България, Унгария, Румъния, Австрия и Русия.
- Иновативното ИТ решение, базирано на специализираната информационна система Hunter, идентифицира и минимизира риска за банковите и финансови организации, свързан с потенциални измами при кандидатстване за кредитни продукти.
Еxperian, глобален лидер в предоставянето на информация, аналитични решения и маркетинг услуги на финансови организации и потребители, съобщи за успешното разработване и внедряване на специализирано софтуерно решение в УниКредит Булбанк като част от по-широката имплементация за финансовата група в Централна и Източна Европа. Проектът е насочен към ефективно управление на риска, свързан с финансови измами при кандидатстване за кредитни продукти.
Цялостното имплементиране на системата за УниКредит, базирана на специализирания софтуерен продукт Hunter, продължи 17 месеца и е реализирана от Delivery Centre на Experian, разположен в София. Първоначално е създадена обща хардуерна и софтуерна платформа за всички страни, в които е планирано внедряването на решението. Първото подразделение в групата на УниКредит, което започва да използва специализираната система, е България, последвано от УниКредит Унгария, УниКредит Румъния, УниКредит Австрия, УниКредит Русия като предстои имплементиране и в други европейски държави.
"Само за първия месец след въвеждане в експлоатация на IТ проекта в България са идентифицирани над 10 случая на възможни измами", коментира Крум Гърков, Мениджър на Sofia Delivery Centre, Experian, реализирал проекта - "Реализацията на този мащабен проект съгласно изискванията на клиента, в рамките на договорения бюджет и времеви рамки, е безспорно доказателство за качествата и високия професионализъм на екипа служители в Experian България".
Специализираната софтуерна система Hunter представлява иновативно и високоефективно IТ решение за финансови и банкови институции, разработено от Experian. Неговото предназначение е, на базата на гъвкава и адаптивна бизнес логика, използвайки множество и различни източници на данни, да анализира информацията в заявления за предоставяне на кредитни и други финансови продукти и да идентифицира рисковите случаи. С това решението позволява на организациите, които го използват, да оптимизират своите вътрешни процеси за управление на риска и да намалят до минимум загубите си, свързани с финансови измами.
Основните предимства на решението са:
- Помага за оптимизиране на вътрешните процеси за управление на риска в организациите
- Подобрява ефективността на процеса на идентифициране на случаите на потенциални измами чрез автоматизиране на рутинните дейности, свързани с анализ и обработка на информацията
- Свежда до минимум риска от финансови измами и загубите за организациите
- Предоставя гъвкава бизнес логика, адаптивна към според индивидуалните потребности и изисквания на всеки клиент и спецификата на бизнес сектора
- Предоставя широки възможности за интеграция с разнообразни външни системи чрез стандартизирани интерфейси
Зa Еxperian:
Еxperian е глобален лидер в предоставянето на информация, аналитични решения и инструменти на организации и потребители в цял свят. Компанията подпомага бизнеса в по-доброто управление на кредитния риск, точното таргетиране на маркетинговите предложения, минимизиране на риска от потенциални финансови измами и ефективно автоматизиране на процеса по вземане на решения. Еxperian е в полза и на индивидуалните потребители при проверка на тяхното кредитно досие и рейтинг, както и при защитата срещу евентуална кражба на идентичност. Experian е публично дружество, чиито акции се търгуват на Лондонската фондова борса (EXPN) и е неизменна част от индекса FTSE 100. Приходите на компанията за финансовата година, приключила на 31 март 2012 г. са в размер на 4.5 млрд. долара. Experian е базирана в Дъблин – Ирландия като разполага с оперативни централи в Нотингам (Великобритания), Калифорния (САЩ) и Сао Пауло (Бразилия). Компанията има офиси в над 44 страни и повече от 17 000 служители.
За Experian България
Experian България е основана през 2004 г. и е изцяло собственост на Experian Group. В България компанията е представена от двете си основни линии на бизнес: кредитни услуги и аналитични решения. В българския офис на компанията работят 216 човека, разпределени в 10 отдела: Regional Analytics Grouр, QA Team, Development Team, Vertical Market Team, Sofia Delivery Center, Credit Bureau Development and Delivery, Corporate Functions /HR, Finance, Administration/, Marketing Services.
За отдела Sofia Delivery Centre
Sofia Delivery Centre е част от глобална организация за доставка на софтуерни решения и има за цел предоставянето на качествени услуги, на регионални екипи, в областта на поддръжката и доставката на софтуер, разработен от Experian Decision Analytics, до клиентите на компанията.
След сливането на няколко екипа за доставка през 2009, Sofia Delivery Centre вече има централизирана управленска структура и унифициран модел на предоставяне на услугите си.
За УниКредит Булбанк
УниКредит Булбанк е част от водещата европейска финансова група UniCredit. Тя е най-голямата българска банка с активи от над 12 млрд. лева. Банката разполага с повече от 230 филиала и обслужва над един милион граждани и домакинства, частни клиенти, малки и средни предприятия, големи местни и международни компании и др. УниКредит Булбанк е номер едно на пазара в областта на корпоративно, частно и инвестиционно банкиране. Банката е номер едно по кредити за фирми – 6.1 млрд. лева и по депозити на фирми – 3.7 млрд. лева.