Зрители дават препоръки за конкретни правила в театралната зала

Всеки зрител може да стане част от изготвянето на Кодекса
по статията работи: biznews.bg
Зрители дават препоръки за конкретни правила в театралната зала

Във връзка с идеята за създаване на Кодекс на театралния зрител екипът на LoveTheater.bg и театрите партньори на "Месец на театъра” – Народен театър "Иван Вазов”, Театър "София”, МГТ "Зад канала”, Театър "Българска Армия” и Младежки театър "Николай Бинев”, организират допитване до публиката. Целта му е да събере мненията на зрителите за правилата в театралния салон, които трябва да се спазват за доброто протичане на спектаклите и за самите тях, и за актьорите.

Всеки зрител може да стане част от изготвянето на Кодекса, като сподели какво смята за недопустимо и го притеснява най-много в залата по време на представление (шум, ползване на телефони, облекло, храна, напитки и .т.н.). Допитването се провежда чрез онлайн формуляр и анкети по време на представления в театрите.

"Искаме да дадем необходимата информация на аудиторията, която за пръв път влиза в театър или на тази, която е забравила, че живото изкуство е по-различно от киното. Вярваме, че можем чрез съвместна работа да развием Кодекса. Дори имаме идея да достигнем до училищата, за да въвлечем бъдещите театрални зрители.”, споделят организаторите.

Самата анкета ще бъде публикувана на сайтовете на театрите, както и в страниците им в социалните мрежи. Попълването ще е достъпно до средата на май. Освен онлайн, допитването ще бъде на хартиен носител, който публиката може да открие преди някои от спектаклите и на касите на театрите партньори.

Мненията на участниците в конкурса за есе, чиято тема отново е свързана с Кодекса, а именно "Ролята на зрителя в театъра днес”, също ще бъдат взети под внимание. 

Кампанията "Месец на театъра” се провежда за трета поредна година. Акцентът на инициативата тази година е създаването на Кодекса на театралния зрител, който цели не да назидава и забранява, а да подпомогне заздравяването на моста между публиката и сцената и да се запази нужното уважение на зрителя към живото изкуство.

Кампанията ще завърши на 4 май със закриващо парти в клуб Алкохол, София, на което ще станат ясни победителите в конкурса за есе, а творбите им ще бъдат прочетени от актьори пред публиката.

 реклама