Значителен ръст в продажбите на декорация в Румъния и България отчита производителят на мебели Мобексперт  4

Хората отлагат покупката на по-големи мебели и компенсират чрез промяна на стила и декорацията на домовете си
по статията работи: Теодора Пенева
Значителен ръст в продажбите на декорация в Румъния и България отчита производителят на мебели Мобексперт
Снимка: Мобексперт

Повече от 70% ръст на продажбите на изделия за декорация отчита румънският производител Мобексперт, работещ на българския пазар от 2007 година. Тази тенденция се дължи на факта, че хората отлагат покупката на по-големи мебели и компенсират чрез промяна на стила и декорацията на домовете си. Тази тенденция вероятно ще продължи и през следващата година и обяснява откриването на различни магазини за декорация в двете страни. Компанията възнамерява да реорганизира магазините си, така че секторът на докорациите да достигне 25 - 30% от общата изложбена площ.

 "За да използваме тази тенденция, ние въведохме повече от 40 вида тъкани и 20 модела, които правят 4000 комбинации от калъфи за мека мебел. В тази ситуация е важно да се гарантира на клиента, че след като купи диван, той може да му осигури различен външен вид с минимални разходи. Нашето пазарно проучване показва, че разковничето е в персонализацията и ние трябва да предоставим на клиентите по-малки серии мебели, но с много по-голямо разнообразие от възможности”, коментира Алина Пеливан, Мениджър за България.

За момента  компанията задържа плановете си за разкриване на нови магазини в нашата страна и запазва магазина в Люлин – София. В Румъния Мобексперт увеличи оборота през слабия летен сезон чрез нарастване на продажбите на градинска мебел. Други перспективни сфери се очаква да бъдат матраците (при тях годишният ръст на продажбите е 48%), килимите и меката мебел.

Групата има  две фабрики за мека мебел –  една в Букурещ за поръчкови мебели и една в Търгу Муреш за серийно  производство. В момента Мобексперт води преговори с производител от САЩ за представителство в Европа – името на американската компания ще бъде обявено след приключване на сделката.

 "Преговаряме за производствен лиценз, което представлява прехвърляне на пазарен дял. Това е новост за Европа, докато в Америка е практика да те научат какво да правиш, че и да ти вземат пари за това, вместо да те загубят като клиент”, разкрива Дан Шуку, президент на Мобексперт Груп.

 реклама