Зимни тестове на Mercedes-Benz Sprinter

Непрекъснато усъвършенстване и изпитване при най-сурови условия
по статията работи: Нели Минчева
Зимни тестове на Mercedes-Benz Sprinter
Снимка: Mercedes

Mercedes-Benz Sprinter посреща пролетта на 2012 с амбициозни продуктови нововъведения, които за пореден път доказват стремежа към лидерство в сегмента. Трудният практически тест се фокусира върху ключовите за клиента характеристики като безопасност, икономичност и комфорт.

При температура от -30 градуса Целзий – и дори по-ниска – тестът започва с палене при студен двигател на Sprinter, оборудван с пакет BlueEFFICIENCY. След това идва ред на новата 7-степенна автоматична трансмисия, която демонстрира гладко превключване на скоростите при температура като във фризер. Същото се отнася и за контролните системи. Техните сензори са настроени с абсолютна прецизност, за да осигурят безпроблемната работа, независимо от суровите условия.

ADAPTIVE ESP® като стандарт: с допълнена функционалност

Mercedes-Benz повиши образцовата за сегмента безопасност на Sprinter. От началото на годината ванът е оборудван с ново поколение ADAPTIVE ESP® с допълнителните функции Brake Disk Wipe и Electronic Brake Prefill. Системата Brake Disk Wipe в мокри условия циклично подава спирачно налягане на малки порции. Така се премахва образувалият се филм от водни капки върху спирачния диск, за да се постигне пълна спирачна сила непосредствено след натискане на педала на спирачките. Electronic Brake Prefill подпомага водача като рязкото отпускане педала на газта се възприема от системата като начален стадий в процеса на спиране. Системата реагира, като внимателно обира луфта между дисковете и накладките и спомага за по-гладко спиране. Реално така времето при спиране се намалява значително.

За първи път в света новата трансмисия 7G-Tronic се предлага като опция във ван от тази пролет. Тази автоматична трансмисия, контролирана напълно от електроника, се е доказала в множество модели Mercedes-Benz леки автомобили и сега е адаптирана за специфичните изисквания в приложенията на вановете.

Най-голямото предимство на новата скоростна кутия със 7 предавки е това, че тя комбинира малки разлики между отделните предавателни числа и същевременно голям диапазон между най-високата и най-ниската предавка. На практика това означава, че Sprinter има високо предавателно число на първа скорост, което осигурява динамично потегляне и същевременно дава възможност за движение с високи скорости при по-ниски обороти на двигателя, което осигурява по-нисък разход на гориво и вредни емисии, както и по-безшумна работа.

Пакет BlueEFFICIENCY за по-нисък разход и намалени вредни емисии

Всеки Mercedes-Benz Sprinter е проектиран да пести гориво. Вече утвърдилият се с нисък разход Sprinter с ръчна трансмисия може да свали разхода си с още 0,5 литра на 100 км с опционалния пакет BlueEFFICIENCY. Намаляването на горивото резултира и в по-ниски емисии на CO2.

Пакетът BlueEFFICIENCY съчетава функцията ECO start/stop, гуми с намалено съпротивление, ECO-хидравлична помпа, управление на алтернатора и електронно контролирана горивна помпа. В резултат на това комбинираният разход за типичен Sprinter с 4 цилиндров CDI дизелов двигател, ръчна трансмисия, със затворена товарна част и допустимо брутно тегло на автомобила от 3,5 тона е намалено до 7,4 литра на 100 км.

Образец за подражание: разход от само 7 литра на 100 км за ван - с ново главно предаване с по-ниско предавателно число и механична предавателна кутия

Друга мярка за намаляване на консумацията на гориво и емисиите при Mercedes-Benz Sprinter е новото главно предаване с по-ниско предавателно число. Това е възможно като специално оборудване за различни типове автомобили. Отношението от i=3,692 намалява скоростта с около 6% и така намалява комбинирания разход до 7 литра на 100км, което се съчетава с по-ниски емисии на CO2.

 реклама