Заместник-министърът на физическото възпитание и спорта – Иван Ценов, д-р Тодор Чобанов - заместник-кмет на София в направление "Култура, образование, спорт и превенция на зависимости”, Евгени Цонев – оперативен мениджър на Кока-Кола за България, Никос Калайтзидакис – генерален директор на Кока-Кола ХБК България и Димитрина Ходжева – изпълнителен директор на фондация Димитър Бербатов дадоха официален старт на ученическия футболен турнир "Купата на Coca-Cola: Играй с нас”.
Системата на Coca-Cola в България стартира за първи път у нас футболното състезание, съвместно с фондация "Димитър Бербатов” и в партньорство с Министерство на физическото възпитание и спорта като част от нaционалната кампания "Аз обичам спорта", Министерство на образованието, младежта и науката и Столична община. Спортната инициатива е насочена към ученици на възраст между 12 и 14 години и цели да популяризира активния начин на живот сред подрастващите и младежите по забавен за тях начин.
През 2012 г. програмата ще бъде реализирана на територията на град София, а намерението на организаторите е в следващите години тя да се развие в национален мащаб. До 6 май всяко училище на територията на Столична община, което иска да вземе участие в турнира, трябва да организира вътрешни състезания и да излъчи своя победител. Най-добрите отбори ще премерят сили със своите връстници от района на 12 и 13 май. На 19 май един срещу друг ще се изправят отборите-победители от всеки столичен район. Финалът, на който ще бъде определен носителят на Купата на Coca-Cola, ще се проведе на 2 юни. Голямата награда за шампионите е 5-дневна екскурзия в Манчестър (Англия), където ключовият момент ще е посещението на легендарния стадион "Олд Трафорд".
Официален посланик на "Купата на Coca-Cola" e българският футболен идол Димитър Бербатов. "Щастлив съм, че мога да се включа в тази инициатива, която ще покаже на децата, че спортът е повече от съревнование. Спортът е и начин да се забавляват, да прекарат приятно време с връстниците си и да намерят нови приятели", сподели звездата в подкрепа на инициативата.
"Купата на Coca-Cola” е платформа, която мотивира младежите да спортуват и насърчава активния начин на живот сред тях. Турнирът се провежда в подкрепа на инициативата "София- кандидат за европейска столица на културата”.
Повече информация може да намерите на www.coca-cola.bg, както и на фейсбук страницата на инициативата Coca-Cola Cup България.
Допълнителна информация за Coca-Cola в България: Coca-Cola навлиза на българския пазар за пръв път през 1965 г. България е първата страна от бившия социалистически лагер, в която се произвежда напитката. От стъпването на представителните офиси на системата на Coca-Cola през 1992 г. до днес, компанията е инвестирала над половин млрд. лева в българската икономика. Coca-Cola е най-големият производител на безалкохолни напитки в страната. Разполага с 3 производствени центъра, в които се бутилират напитките от портфолиото на компанията – в Костинброд, Търговище и Банкя. Компанията осигурява директно над 1 300 работни места в страната, като още над 100 000 физически и юридически лица развиват дейност и получават законни доходи като партньори, доставчици или клиенти на Coca-Cola в България. За последната година компанията е получила 10 награди от национални институции и организации в областта на корпоративната социална отговорност.
Допълнителна информация за Фондация "Димитър Бербатов": Фондация "Димитър Бербатов” е основана с Учредителен акт на дарение от 07.04.2008 г. от Димитър Бербатов, воден от желанието си да допринесе за личностното усъвършенстване и реализация на децата на България. Една от водещите цели на Фондацията е да насърчава утвърждаването на физическата култура, да съдейства за физическото развитие на български деца и младежи, възпитаването им в дух на високи цели, спортменство и хуманизъм. Фондацията се самоопределя за осъществяване на дейност в обществена полза. Тя е неправителствена, нерелигиозна и политически независима обществена организация.