Заместник-изпълнителният директор на Холдинг БДЖ ЕАД участва в дискусия на тема: Терор на релси

Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Антон Гинев, изрази надежда, че тази година трябва да е ключова за прекратяването на посегателствата и кражбите от железницата
по статията работи: Данаил Казаков
Заместник-изпълнителният директор на Холдинг БДЖ ЕАД участва в дискусия на тема: Терор на релси

Днес беше проведена дискусия за подобряване на мерките срещу посегателства над железопътни елементи. Темата на дискусията беше: "Терор на релси", организирана по инициатива на в. "24 часа". В дискусията взеха участие заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Антон Гинев, главният секретар на МВР, Светлозар Лазаров, заместник-изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД, Чавдар Трендафилов, генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура", Милчо Ламбрев, председателите на Българската асоциация по рециклиране и на Българската асоциация на металургичната промишленост, експерти от Министерство на правосъдието и Министерство на околната среда и водите и др. На срещата присъства и машинистът на дерайлиралия наскоро товарен влак в участъка Яна – Мусачево, Симеон Стоев, който сподели своите спомени от инцидента.

Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Антон Гинев, изрази надежда, че тази година трябва да е ключова за прекратяването на посегателствата и кражбите от железницата и добави, че с направените предложения за промени в Наказателния кодекс се цели прецизиране на текстовете, така че при подобни кражби да бъде отчитана не само стойността на откраднатото, но и обществената опасност.

Главният секретар на МВР, Светлозар Лазаров, напомни, че железопътната инфраструктура е стратегически обект за националната сигурност на страната и посегателствата над нея могат да се третират по-строго. Лазаров допълни, че би могло да се направи един анализ в посока първо за по-добра координация между компетентните и отговорни органи и после наистина може да се помисли за изменения в Наказателния кодекс.

За проблемите с кражбите и организирането на превоза на скрап с товарни композиции, заместник-изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД, Чавдар Трендафилов, каза, че дружеството е принудено да прави специална организация за преминаването на тези влакове. Трендафилов допълни, че въпреки охраната и видеонаблюдението, с което БДЖ разполага, посегателствата са огромни и се равняват на по около половин милион лева за пътнически и товарни превози, като възстановяването на щетите е още по-скъпо и от стойността на кражбите.

Генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура", Милчо Ламбрев, отчете, че посегателствата върху железопътната инфраструктура са всекидневие и ако санкциите са по-големи, ще бъдат прекъснати тези порочни практики. Възможностите на компанията за предотвратяване на посегателствата са ограничени, тъй като не разполагаме с необходимия човешки ресурс и правомощия. Разгънатата площ на железопътната инфраструктура е около 6 000 км., като тя е разположена на територията на цялата страна, поради което е невъзможно да бъде охранявана, каза още Ламбрев.

По време на дебатите всички се обединиха около твърдението, че трябва да се направят промени в Наказателния кодекс, според които да се увеличат наказанията за посегателствата над железопътни елементи, както и да се упражнява по-строг контрол върху изкупвачите на метали.

 реклама