Легендарният бивш вратар на Дания и Манчестър Юнайтед Петер Шмайхел се "завръща” за ЕВРО 2012 в ролята си на глобален посланик на официалния спонсор на първенството Карлсберг. Той е избран за основна фигура, която ще представлява компанията на срещите с фенове и медии и ще дава личен пример за забавление, но и отговорно поведение по време на турнира. Освен това се очаква активното присъствие на Шмайхел да върне спомена за победата на Дания на европейското първенство през 1992 г., когато той изиграва важна роля за триумфа на отбора си.
"Да привлечем Петер в нашия отбор е наистина фантастична възможност. От една страна, той има много силна връзка с футболните фенове по цял свят, и от друга е истински модел за подражание. Чрез него ние ще отправим посланието си хората да се наслаждават на ЕВРО 2012, но и да бъдат отговорни в забавлението”, обясни Йорген Бул Расмусен, Президент и главен изпълнителен директор на Карлсберг Груп.
"Вярвам, че Карлсберг е една от причините да играя професионален футбол. През 70-те години, когато мечтаех да играя в националния отбор на Дания и в Манчестър Юнайтед, компанията вече беше започнала да инвестира сериозно в този спорт. Това даде шанс на хора като мен да станат част от магията, наречена футбол”. Така Петер Шмайхел обясни решението си да стане посланик на Карлсберг.
Шмайхел, който е и ключов играч на дрийм тийма на Манчестър Юнайтед през 1999 година, когато отборът печели Шампионската лига и триумфира в Английската висша лига и FA Cup, от днес е натоварен и с още една отговорна задача. Той ще помага на феновете да участват успешно в игрите на Carlsberg във Facebook (www.facebook.com/Carlsberg) за десетки билети и лична среща с най-успешните футболисти на ЕВРО 2012.
Всички запалянковци, включително българите, могат да се включат в надпреварата, като отговарят на периодично отправяните към тях предизвикателства и на викторините с футболни въпроси. През февруари топ феновете ще влязат в директен сблъсък за голямата награда – да се срещнат лично с най-добрия играч на финала на ЕURO 2012, да му връчат наградата Carlsberg Man of the Match и така да влязат в историята на световния футбол. За целта участниците ще бъдат изправени пред нови предизвикателства и викторини, в които да докажат познанията си за играта и желанието си да бъдат част от Европейското първенство.
За Петер Шмайхел:
- Петер Шмайхел един от легендарните вратари в датския и световен футбол.
- Избиран е за Най-добър вратар в света през 1992 г. и 1993 г.
- Един от най-великите играчи на датския национален отбор по футбол със 129 мача, 30 от тях с капитанската лента, и 1 гол за тима.
- През 1992 г. печели Европейското първенство по футбол с националния отбор на Дания. Участва и в европейските първенства през 1988, 1996 и 2000 г. и на Световното първенство през 1998 година.
- Печели четири титли в рамките на пет години (1987-1991г.) с отбора на Брьондби (Дания)
- Има общо 398 мача и 1 гол с фланелката на Манчестър Юнайтед (Англия)
- Като капитан на Манчестър Юнайтед печели 5 пъти Висшата лига на Англия, 3 пъти FA Cup, по веднъж Купата на лигата, Супер купата на UEFA и UEFA Шампионска лига
- Той е първият вратар, който вкарва гол в мач от Висшата лига на Англия.
- Играл е и за Спортинг (Поргугалия), Астън Вила и Манчестър Сити (Англия)
За Carlsberg и футбола
Carlsberg е един от най-дългогодишните спонсори на Европейското първенство по футбол, като партньорството стартира през 1988 година и продължава и досега. Carlsberg e официален партньор на UEFA EURO 2012™.
Марката има сериозни традиции в подкрепата на този спорт като спонсор на национални отбори и едни от най-сериозните международни футболни събития. От 70-те години на миналия век Carlsberg е първият спонсор на датския национален отбор по футбол и националното първенство.
Carlsberg подкрепя и клубния футбол с широк спектър от партньорства в Европа, сред които дългогодишното сътрудничество с Liverpool FC и наскоро обявените договори с Arsenal и Tottenham Hotspur в Англия, FC Copenhagen, OB-Odense в Дания, Hamburg SV, Hertha Berlin, FC St. Pauli в Германия, FC Porto в Португалия и др.
За Carlsberg Group
Carlsberg Group е един от водещите производители на бира в света, със сериозно портфолио от марки бира и други напитки. Carlsberg е една от най-популярните марки бира в света, а заедно с Tuborg е сред шестте най-успешни бранда в Европа. В Carlsberg Group работят над 43 000 служители, а продуктите на компанията се предлагат на над 150 пазара. През 2010 г. Carlsberg Group продаде над 135 хектолитра бира или около 40 млрд. бутилки годишно.