За 10-та поредна година ЕКОПАК България АД е лидер на българския пазар с 44,4% пазарен дял

През 2013 г. клиентите на ЕКОПАК декларираха 139 220 тона пуснати на пазара опаковки
по статията работи: Данаил Казаков
За 10-та поредна година ЕКОПАК България АД е лидер на българския пазар с 44,4% пазарен дял

И през 2013 година ЕКОПАК България АД затвърди водещата си позиция сред организациите за разделно събиране на отпадъци от опаковки в страната с 44,4% пазарен дял.

През 2013 г. клиентите на ЕКОПАК (водещи български и международни компании) декларираха 139 220 тона пуснати на пазара опаковки, което е с 6,53 % повече в сравнение с миналата година, а ЕКОПАК предаде за рециклиране и оползотворяване 78 260 т отпадъци от опаковки, от които  40 461 т хартия, 18 881 т стъкло, 10 407 т пластмаса, 3 579 т метал и 4 932 т дървесина. Общото рециклирано количество представлява 56,22 % от декларираните количества опаковки. 

Така, благодарение на клиентите, партньорите и жителите на 71-та общини, в които има разположени над 15 370 трицветни контейнера, ЕКОПАК даде своя принос за опазване на природата и спестяване на полезни суровини и ресурси, като:

  • спаси от изсичане 526 000 дървета,
  • спести 75 млн. кВч. електроенергия,
  • 1295 млн. литра питейна вода,
  • 101 150 барела петрол,
  • намали обема на депонираните отпадъци  на градските депа  със 162 хил. куб.м.

И през изминалата година "ЕКОПАК България" АД продължи да инвестира стотици хиляди в системите за разделно събиране, прилагайки нови технически решения и европейски практики. Успешно стартира изграждането на система за разделно събиране на отпадъци от опаковки в Община Силистра, както и в курортните комплекси "Златни пясъци" и "Св. Св. Константин и Елена".

През 2013 г. ЕКОПАК разшири присъствието си в София, като подписа договор за обхващане на два нови района – "Младост" и "Студентски". Така броя на жителите в 6-те столични района, обслужвани от ЕКОПАК, достигна 405 926. Общото населението, което организацията обхвана в системи за разделно събиране на отпадъци от опаковки, през 2013 г., е 2,84 млн. жители в 71 общини.

За по-доброто функциониране на системата ЕКОПАК масово продължава и с подмяната на контейнерите за стъкло тип "ракла” с тип "иглу”, защото анализите показват, че в тях се събира много по-качествен и чист отпадък.

През 2013 г. продължи разширяването на GPS системата, чието изграждане започна през 2011 г. Целта е да се подобрява контрола на дейността на подизпълнителите. През изминалата година се поставиха и се оборудваха 28 нови специализирани камиона с GPS система и четящи устройства в Русе, Добрич, Шумен, Разград, Враца, Монтана, Видин, Плевен, Силистра, Хасково, Димитровград, Чирпан, Раднево, Червен бряг, Луковит, Кюстендил, Дупница, Пловдив и Правец. Така служители на ЕКОПАК и представители на съответната община и обслужваща фирма могат да проследят маршрутите на обслужване, вида на обслужените контейнери и местоположението им.

През 2013 г. организацията стартира иновативен пилотен проект: "Празната опаковка е пълна с природни ресурси" за рециклиране на картонени опаковки за течности.

Освен чисто техническите подобрения, и тази година ЕКОПАК продължава да влага усилия и ресурси в национални и местни кампании за повишаване информираността на гражданите и тяхната мотивация да събират разделно отпадъците от опаковки. Продължаваме с нашия най-успешен проект "3D Екобуса на ЕКОПАК", който до момента е обучил над 80 000 деца и 2 000 възрастни в 80 общини в страната. Само през 2013 г. тази успешна инициатива спечели награди в престижни български и международни конкурси, като ISWA Communication Awards; PR Priz, Bright Awards, Национален иновационен форум, International PR Association Golden Awards.

През 2013 г. ЕКОПАК получи и заслужено признание за цялостната си работа в полза на обществото и природата - наградата за Корпоративна социална отговорност (КСО) в конкурса, организиран от списание "Икономика". Организацията беше избрана директно от хората чрез гласуване в сайта на конкурса. Наградата е висока оценка за социалната отговорност на ЕКОПАК, която е в основата на мисията и визията на компанията за добро корпоративно управление.

 реклама