ЖЕФКО с иновация в железопътната логистика

ЖЕФКО предприе активен подход към своите железопътни товарни потоци
по статията работи: Ралица Стоянова
ЖЕФКО с иновация в железопътната логистика
Снимка: sxc.hu

ЖЕФКО, европейският лидер в логистиката на автомобили и в логистика за производители, обединява жп-потоците в Европа. Ролята на новатор e в съзвучие с политиката за устойчиво развитие на Групата и с методите за обезпечаване на отлично изпълнение и надеждност.

 ЖЕФКО предприе активен подход към своите железопътни товарни потоци

За транспортиране на автомобили до различни дестинации във Франция и Европа от 11 декември ЖЕФКО разчита на три частни железопътни оператора. С избрания вариант железопътният транспорт на ЖЕФКО представлява 25% от общия превоз на автомобили спрямо средното за Европа ниво от 17%. Като следствие от този анализ, в ЖЕФКО беше взето решение за изграждане на собствена система за жп транспорт.

През юли 2010 г. ЖЕФКО обяви търгове за отделните линии. Чрез критерии за икономическо и регионално покритие избра железопътни оператори, така че да може да групира услугите при един превозвач в определен район. Обслужването на Централна и Източна Франция е възложено на Euro Cargo Rail, филиал на DB Schenker Rail, а на Южна Франция – на Europorte Франция, подразделение на Eurotunnel. Покритието на северните и западните райони е поверено на Colas Rail, звено на Групата БУИГ (Bouygues group). Мрежите и условията на трите оператора са обединени чрез споразумение с Ресо Ферре дьо Франс (RFF - Réseau Ferré de France) – дружество, което притежава и поддържа железопътната инфраструктура в страната.

"ЖЕФКО  премина от позиция на клиент към  позиця на интегратор и оператор на всички железопътни потоци”, сподели  Филип Робер, Мениджър в подразделението  на ЖЕФКО за автомобилен транспорт  и логистика.

 Един от ключовете да успех е управлението на резерваците в разпределителните станции в Жевре, до Дижон и в Ашер, близо до Париж. До 2009 г. голяма част от жп потоците се обработваха в Жевре. Като следствие, RFF предложи на ЖЕФКО отново да ползва същата база. Първото предимство на този избор е с оперативен характер: допринася за спазването на сроковете за доставка. Например връзката Сошо-Кале се реализира средно за 26 часа, което е с 5 дни по-малко от предходния вариант.

Всички влакове са предназначени  за ЖЕФКО. Това са 150 влака седмично, позовляващи да се транспортират 500,000 автомобила, произвеждани годишно от завода. Целта на ЖЕФКО е да достигне до обработването на 250 влака седмично.

 Транспортният план се управлява със специално разработени средства

За проектирането и приложението на тази новаторска система са разработени  специални средства. Чрез тях се съвместяват, от една страна - управлението на обемите и проследяването на превозните средства, а от друга – резервацията на влаковете и синхронизацията на услугите. Потоците се планират няколко месеца предварително, така че необходимите влакове да се резервират чрез RFF 9 месеца преди ползавнето им.

Управлението на транспортния план включва както информация в реално време за количеството автомобили, които подлежат на превозване между отделните заводи, така и контрол върху разписанието на влаковете. Това позволява координиране на отделните жп операции и постигане на опитмални показатели за товарите, което води до добра доходност на системата.

За управлението на този проект е разработен и специалният софтуер GERI (GEFCO Rail Interface). Чрез него, на база информацията от товарителниците, се наблюдава композирането на влакове и проследяването на вагоните.

 За  пръв път логистичен оператор в Европа използва тази иновативна система

ЖЕФКО е първият логистичен оператор в Европа, който въвежда подобна  иновативация за контрол и оптимизиране на времето за доставка. Антоан Редие, Директор "Автомобилен транспорт и  логистика” в ЖЕФКО, обясни: "Целта ни е да намалим значително времето за транспорт при същото ниво на разходи, а освен това да получаваме и по-ясна картина за извънредните ситуации по време на превоза”.

Тези планове за транспорт ще гарантират продължително ползване на железопътната мрежа за превоз на автомобили. Палетизирането на товари, ключов елемент от програмата, е в съзвучие с политиката за устойчиво развитие на Групата, а ползването на няколко жп оперотара увеличава гъвкавостта и надеждността на услугите.

 ЖЕФКО е единствената логистична компания, която има и работи по транспортен план от подобен всеобхватен мащаб.

Антоан  Редие, Директор "Автомобилен транспорт  и логистика” в ЖЕФКО, сподели: "Тази революционна промяна на позицията на ЖЕФКО в товарните превози е показателна за нашите способности в отрасъла и подсилва специфичния ни опит”. 

 реклама