Първият енергиен омбудсман на ЧЕЗ в България – Радослав Димитров, се срещна с клиенти на компанията в Открита приемна на 22 януари в Лом. Приемната в Лом е част кампанията на Енергийния омбудсман за срещи по места с клиенти на компанията и се проведе по инициатива на Областния управител на Област Монтана – Анатолий Младенов.
В продължение на четири часа Омбудсманът разговаря с потребители на услугите на ЧЕЗ в региона и приемаше техни сигнали и предложения. В срещите участваха и Областният управител Анатолий Младенов, Владимир Теофилов – зам.-областен управител и Иво Иванов – кмет на Община Лом, които изразиха подкрепата си за инициативата на Енергийния омбудсман и потвърдиха ефективността на активната комуникация между представители на държавната и местната изпълнителни власти и ЧЕЗ за подобряване условията за развитие на региона.
"Благодаря на всички, които посетиха днес приемната в Лом. Проведените досега срещи на територията на Западна България доказаха, че прекият контакт с клиентите е от изключително значение не само за разрешаване на поставяните от тях въпроси, но и за оптимизиране на дейността на дружествата на ЧЕЗ в България за подобряване на качеството на услугите, които предоставят. Провеждането на приемни с участието на представители на държавната и местна изпълнителни власти увеличава възможностите ни за сътрудничество. Кампанията ми за срещи по места с клиенти на ЧЕЗ продължава", каза Радослав Димитров.
Радослав Димитров е първият Енергиен омбудсман в България. Длъжността бе създадена през март 2013 г. Основната му функция е да разрешава спорове и да преразглежда решения, взети по клиентски въпроси, от някоя от компаниите на ЧЕЗ – "ЧЕЗ Електро България” АД и "ЧЕЗ Разпределение България” АД. Омбудсманът проверява всеки сигнал, независимо от предходните заключения по него. Той запазва неутралитет, както спрямо клиентите, така и спрямо дружествата от групата ЧЕЗ. Становището му е финално и не подлежи на обжалване в рамките на компаниите от групата на ЧЕЗ в България.
Сигнали и предложения към омбудсмана на ЧЕЗ могат да бъдат подавани на телефон 02/895 8450, по факс 02/895 9770, на електронна поща cez.ombudsman@cez.bg или с писмо на адрес гр. София 1000, ул. "Г. С. Раковски" № 140. В срок до 5 дни Омбудсманът уведомява клиента дали сигналът му е ще бъде разгледан или каква е причината, поради която той не може да започне разглеждането му, а най-късно в 30-дневен срок клиентите получават информация за резултатите от разглеждането на всеки конкретен случай. Ако разглеждането на казуса изисква повече време, до 30 дни те биват информирани за следващите действия, които ще бъдат предприети.