Samsung Techonomic е индексът, който бе представен днес в партньорство с Ipsos Mori, и предоставя задълбочен поглед върху начина, по който живеем, пазаруваме и се свързваме. Той разкрива значителното количество лично време и средства, които посвещават на технологиите възрастните в пет европейски страни, разпределено през 11 категории устройства и уреди.
Високотехнологичните домове в Европа разкриха:
- Извън работното място анкетираните прекарват средно по 7,7 часа на ден, ползвайки технологични или домакински уреди и устройства като например мобилен телефон, телевизор, съдомиялна машина или готварска печка
- Домакинствата, в които анкетираните пребивават, имат средно по 18 технологични устройства
- Повече от половината от анкетираните (53%) имат таблет в дома си
- Домакинствата във Франция, Германия, Испания и Италия са изхарчили средно по €367 за технологии само през последните три месеца, докато домакинствата във Великобритания – по £218.
Разделените семейства са по-близки от всякога:
В сравнение с предишните поколения днес технологиите по-скоро са заздравили, отколкото разделили членовете на семейството.
- Днес една трета от членовете на семейството живеят в един и същ град или село, в сравнение с предишните поколения, където почти половината (44%) от членове са живели в един и същ дом
- Почти две трети (64%) от анкетираните в пет европейски страни вярват, че технологиите (като например мобилни телефони, социални мрежи, електронна поща и т.н.) са ги допринесли да осъществят по-близък контакт със семействата си
- Половината от анкетираните (52%) са съгласни, че мобилните технологии (напр. мобилни телефони/таблети и т.н.) означават повече разговори със семействата им
- Един на всеки четирима души смята, че контактът чрез социални медии означава "по-добро разбирателство с членовете на семейството”
- 44% от възрастните анкетирани, които поддържат връзка с родителите си, са в контакт с тях най-малко веднъж на ден
- 40% от възрастните анкетирани, които поддържат контакт с братята или сестрите си, са в контакт с тях на всеки два до три дни или повече
- 57% от възрастните анкетирани, които поддържат контакт с бабите и дядовците си, са в контакт с тях веднъж седмично или повече
Проучването също така посочи различия в семейната близост между анкетираните от различните европейски националности. Италианците и испанците са най-близки с родителите си, като една трета (38% и 36% съответно) от тези, които поддържат контакт, го осъществяват повече от веднъж на ден. За разлика от Германия, Франция и Обединеното кралство, където едва по-малко от един на всеки пет души (13%, 11% и 18% съответно) осъществява контакт с родителите си повече от веднъж на ден.
Samsung стартира новия Techonomic индекс, за да проследи начина, по който хората използват технологиите, разкривайки как самите технологии реагират на новите потребителски нужди чрез разработването на нови продукти. Цялостното проучване е въз основа на изследване с 5000 анкетирани на възраст между 18-65 години в пет европейски държави (Обединеното кралство, Франция, Германия, Испания и Италия), които са били анкетирани онлайн. Проучването е изготвено от Европейската лаборатория на Samsung за изследване на начина на живот (European Samsung Lifestyle Research Lab) в партньорство с Ipsos MORI.
Люк Мансфийлд, ръководител на европейския екип за продуктови иновации на Samsung, казва: "Хората искат да останат тясно свързани с тези, които са от най-голямо значение за тях. Технологията ни помага да преодолеем предизвикателствата, които съвременният живот ни предлага, като например да живеем далеч един от друг или да работим до късно. В Samsung се стремим да създадем технология, която ще помогне на хората да се възползват максимално от времето, което прекарват един с друг, и да им помогнем да останат близки, дори когато са разделени”.
"Ние инвестираме сериозно в изследвания, за да погледнем отвъд самите функции на продукта и да открием бъдещите нужди и ценности на хората. Търсим нови възможности за подобряване на начина, по който многото технологични устройства в живота ни си взаимодействат, за да направим ежедневието на хората още по-лесно и удобно.”
"Искам да се разделим..."
Връзките между хората се поддържат чрез повече споделяне. Една четвърт от обвързаните анкетирани използват социалните мрежи, за да общуват с партньорите си, а повече от един на всеки десет (14%) използва видео разговори, за да общува с половинката си. Въпреки това, Samsung Techonomic индексът показва, че както в подобряването на връзките, технологиите могат също така да играят роля в приключването им. Един на четиринадесет (7%) от тези, които са сложили край на връзката с партньора си казват, че са го направили чрез текстово съобщение .
"Къде си? Време е за сън!"
Samsung Techonomic индексът разкрива и различните начини, чрез които родителите поддържат връзка с децата си. Една трета (36%) от родителите общуват с тях чрез текстово съобщение, 29% – чрез електронната поща; а 15% ползват видео разговори.
За Samsung Electronics Co. Ltd.
Samsung Electronics Co. Ltd. е световен лидер в технологиите, който разкрива нови възможности за хората навсякъде. Ние преобразяваме света на телевизорите, смартфоните, личните компютри, принтерите, фотоапаратите, домашните електроуреди, LTE системите, медицинските уреди, полупроводниците и LED решенията чрез постоянни нововъведения и открития. За нас работят 286 000 души в 80 страни, а годишните ни продажби са 216,7 млрд. долара (274,4 млрд. лв.). За да откриете повече, моля, посетете www.samsung.com.
* Ipsos MORI са интервюирали 5000 души на възраст 18-65 г. чрез своя онлайн панел в Обединеното кралство, Франция, Германия, Италия и Испания (1000 души на страна). Интервютата са проведени онлайн в периода 14-28 април 2014 г. Дейността по събиране на данните е извършена от Ipsos MORI, а всички доклади и анализи са осъществени от Blue Rubicon
Samsung Techonomic Index – ключови данни и факти
Притежание на технологични устройства
- Домакинствата, в които живеят респондентите на проучването притежават средно по 18 технологични/електронни устройства или домакински уреди (от 11-те категории устройства и уреди, които обхваща проучването – мобилен телефон, таблет, PC/лаптоп, принтер, фотоапарат, телевизор, видео плейър, готварски уред(и), почистващ уред(и), игрова конзола, аудио/Hi-Fi система
- Почти една трета (32%) от участниците в проучването твърдят, че тяхното домакинство разполага с поне два телевизора, а почти един на всеки пет притежава по три телевизора
- Повече от половината от респондентите (53%) притежават и таблет в своето домакинство
Поведение при покупка
- Мобилните телефони и таблетите са най-популярните технологични продукти, които респондентите (13%) или някой друг в тяхното домакинство възнамерява да закупи през следващите три месеца
- 19% от закупилите таблет и 17% от закупилите фотоапарат са го направили, защото са искали продукт, който е по-малък или по-лек (посочено е като една от 5 причини за покупка и в двата случая)
- Участниците в проучването са платили повече за дигитални книги или списания, отколкото за други видове съдържание през последния месец
Честота и употреба на продукта:
- Повече от една трета (35%) от анкетираните прекарват повече от един час в гледане на телевизия, филми или видео съдържание през един свой типичен ден, а всеки пети (20%) прекарва повече от час с игри или приложения за забавление на мобилния си телефон
- Почти 6 от 10 души от анкетираните (59%), които притежават готварски уреди, обичайно ги ползват по-малко от час на ден
- Почти една четвърт (24%) от респондентите обикновено ползват своите почистващи уреди на всеки 4-5 дни или по-рядко