С 11 % по-ниско потребление отчете Е.ОН България на територията на Североизточна България по време на международната инициатива "Часът на Земята” на 31 март 2012 година, в сравнение със същия час на миналата година. В съботната вечер спестената електроенергия от клиентите на компанията, в сравнение със следващата вечер (неделя), възлиза на 95 мегаватчаса, което се равнява на годишното потребление на около 30 домакинства.
Както и през предходните четири години, Е.ОН България активно призова всички свои клиенти и служители да се присъединят към инициативата. Към тях тази година компанията отправи покана, през ефира на БГ Радио, да прекарат един час на свещи с акустичен концерт на български изпълнители. Е.ОН България изрази своята съпричастност към инициативата и като изгаси светлинните рекламни табели на своите сгради.
Следвайки своята политика за насърчаване на отговорното и ефективно потребление на електроенергия, Е.ОН България предприе редица инициативи. През 2011 година компанията издаде наръчник "Енергията в нашия живот”, включващ практични съвети за пестене на електроенергия и грижа за природата. В рамките на четири последователни години се реализираха мащабни кампании с цел по-голяма ангажираност на клиентите към темата за енергийната ефективност. Чрез кампанията "Попълни и спечели повече от 2000 лв.”, над 20 000 клиенти на Е.ОН България актуализираха своите данни и участваха в томбола за 100 енергийно ефективни награди и 10 000 енергоспестяващи крушки, които да ги подпомогнат при спестяването на енергия и оптимизиране бюджета на техните домакинства. Кампаниите "Консумирай ефективно - спестявай прогресивно” –през 2009 г. и "Изгаси светлината-съхрани земята”- през 2010 г. бяха поредни стъпки на Е.ОН България в посока насърчаване на ефективното потребление на електроенергия. През 2008 г. в рамките на инициативата "Е.ОН Енергия+”, организирана съвместно с Техномаркет, Домо и Джеткредит, над 20 000 клиенти на Е.ОН България закупиха с отстъпка електроуреди енергиен клас А/А+.
Опазването на природните ресурси е отговорност на всеки от нас и с участието си в подобни инициативи компанията изразява своята загриженост за състоянието на планетата.