В развитието на технологиите от последното десетилетие се откроява ясна тенденция – дизайнът е водещ фактор в производството на почти всички технологични удобства, които използваме в ежедневието си. Един от най-важните акценти е ергономичността – свойството на продуктите да бъдат използвани от потребителите все по-удобно и по-лесно. Продуктът трябва да представлява естествено продължение на човешкото тяло, да придава интуиция на усещането при допир, визия и звук. Смисъла на иновациите е да подобряват поведенческите ни модели, улеснявайки живота ни.
"Човешки фактор и ергономичност" (HF&E) е мултидисциплинарна област, която включва в себе си елементи на психологична биомеханика, индустриален дизайн, графичен дизайн, статистика, изследване на процесите и антропометрия. Най-общо казано, тази научна дисциплина се концентрира върху "напасването" между потребител, технология и обкръжаващата ги средата. Отчитайки възможностите и границите на потребителите, тя се стреми да развива формата, функциите и информацията така, че те да отговарят на потребителските нужди. Технологичният напредък вече отдавна е достигнал етап, в който телефоните, телевизорите и домакинските уреди могат да бъдат толкова малки и тънки, колкото е необходимо. Затова продуктовите дизайнери насочват усилията си към новости, които правят нещата около нас по-лесни за използване. Тази тенденция предизвиква компаниите да предприемат смели действия, да определят темпото на технологичните иновации и да създават модерни лица за продукти на различни пазари.
Добър пример за иновативна компания, която създава нови тенденции в дизайна, е LG Electronics. През последните години технологичният гигант демонстрира смела нова посока в продуктовите си линии, пренасяйки фактори като комфорт и удобство на едно съвсем ново ниво, разчупвайки стереотипите, свързани с размера, формата, материалите и спецификациите при смартфоните, телевизорите и домакинските уреди. "Във философията си LG залага на иновативен продуктов дизайн, за да провокира емоционален отговор и да подсили връзката между продуктите и техните потребители”, каза д-р Скот Ан, главен технологичен директор на LG.
Репутацията на компанията в областта на дизайна е призната с 33 Red Dot награди за 2014, включително две престижни "Best of the Best” награди за иновативния G Flex смартфон и умната система за домашно кино 3D Blu-ray Home Cinema. "Резултатите от тазгодишните Red Dot награди потвърждават ангажимента ни за иновативен и функционален дизайн във всички продуктови категории,” каза д-р Скот Ан. Сред другите отличия, които G Flex получи през 2014 г., е престижната награда iF Design Gold Award, която утвърждава водещото място на LG в иновациите. Главният технологичен директор на компанията обяснява, че "LG полага много усилия, за да стане лидер в продуктовия дизайн. За да постигнем това, отделът за проучвания и развитие работи в тясно сътрудничество с продуктовите дизайнери от самото начало в разработката на всеки продукт.”
G Flex на LG е 6-инчов, вертикално извит смартфон, който промени стандартите в индустрията и получи множество похвали не само за ергономичния си дизайн и извит дисплей, но и за бутона за включване на гърба, който регулира едновременно и звука. Във време, в което повечето хора смятат, че няма какво повече да се постигне при хардуера на смартфоните, G Flex се появява като катализатор в преосмислянето на възможностите и на това, как те биха могли да изглеждат след 5 или 10 години с напредъка на гъвкавите технологии. Иновативното ядро на продукта включва и самовъзстановяваща се материя, която е устойчива на драскане и удари, от които дори и най-внимателните потребители се притесняват. Истинското предимство на G Flex се корени в невероятната ергономичност на продукта – формата на телефона, която следва контурите на човешкото лице и поражда усещане за комфорт в потребителите.
Флагманът в продуктовата линия при телевизорите на LG е извитият ULTRA HD OLED телевизор, който е и първия в света извит OLED телевизор. Това е и поредният пример от LG за взимащ дъха дизайн, който се смесва безупречно с интериора, благодарение на елегантната си извивка и почти невидима рамка. Но това не е всичко – това чудо на инженерната мисъл, спечелило наградата 2014 Red Dot, има лек заден панел от карбонови нишки, които са по-устойчиви от пластмасата и се справят с нагряването по-добре от алуминия - материал, използван при традиционните телевизори. OLED технологията използва органична субстанция, която свети при контакт с електричество. Светлината преминава през няколко филтъра, за да възпроизведе невероятни изображения с висока резолюция.
За LG Electronics, Inc.
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) е световен лидер и технологичен новатор в областта на потребителската електроника, мобилните комуникации и домакинските електроуреди. В компанията работят повече от 87 000 души в 113 представителства по целия свят. С продажби за 2013 г. на стойност 53,10 милиарда долара (58,14 трилиона корейски вона), LG се състои от пет бизнес подразделения — Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution and Vehicle Components — и е един водещите световни производители на телевизори с плосък панел, мобилни устройства, климатици, перални машини и хладилници. LG Electronics е ENERGY STAR® партньор на 2013 г. За повече информация относно LG Electronics, моля посетете www.LGnewsroom.com.