Десетте най-горещи тенденции в потребителските нагласи за 2012 г.

Достъпът до интернет е едно от последните неща, от което потребителите биха се отказали
по статията работи: Нели Минчева
Десетте най-горещи тенденции в потребителските нагласи за 2012 г.
Снимка: Ericsson

В края на 2011 г. Ericsson ConsumerLab обобщи най-важните потребителски нагласи за предстоящата 2012 г. Основните акценти включват свързаността, която се е превърнала в необходимост също като пътищата и електричеството, социалните мрежи, които променят информацонния поток и възможността всеки да предоставя услуги.

Според изводите на Ericsson ConsumerLab, след като веднъж са били свързани с мрежата, достъпът до интернет е едно от последните неща, от което потребителите биха се отказали, в случай че трябва да намалят разходите си.

Вече повече от 15 години ConsumerLab извършва проучвания на човешките ценности, поведението и начините на възприемане на ИКТ продукти и услуги. Световната програма за проучвания на Ericsson се основава на годишни интервюта със 100 000 човека в повече от 40 държави и повече от 10 мегаполиси.

Микаел Бьорн, ръководител проучване в ConsumerLab, коментира: "Потребителите са не могат без смартфон приложенията си, както рибата не може без вода. Директният достъп чрез икони разкрива комплекс от различни интернет услуги и хората днес имат желание да научават повече в различни сфери на живота - от рецептата до сметките, всичко, което свързаността дава като възможности. Съвсем скоро приключихме изследване сред развиващите се пазари и открихме, че дори потребители, които за първи път имат телефон, много бързо се превръщат в интернет потребители. Свързаността заема все по-важна роля в тяхното ежедневие."

Ето и десетте най-горещи тенденции за потребителите:

Свързаност е всичко. Свързаността се е превърнала в съществена необходимост, като въздуха, който дишаме. След като веднъж са били свързани с мрежата, достъпът до интернет е едно от последните неща, от което потребителите биха се отказали, в случай че трябва да намалят разходите си.

Всеки може да предлага услуги. Има изключително голямо търсене на нови услуги. Интернет дава възможност и компаниите и потребителите да измислят нови решения и приложенията.
Социалните медии променят информационния поток. Социалните медии увеличават потреблението на снимки, видео клипове и музика. С тяхна помощ читателите могат по-добре да преценяват значението на новината и да оставят коментар.

Мобилните телефони играят важна роля в ежедневието. Потребителите показват голям интерес към мобилните услуги, които са базирани на местоположението – близостта до определени обекти и локални услуги. Докато 90% от всички притежатели на смартфони винаги носят телефон със себе си, то само 80% посочват, че носят и пари.

Прозрачност по-голяма от уединението. Хората започват да привикват да живеят живот на показ и очакват техните компании и други организации да се държат по същия начин.
Облакът прави нещата лесни за употреба. Споделянето на информация и притежаването на няколко постоянно свързани устройства се превръща в норма за потребителите, в резултат на появата на повече облачно-базирани услуги. Основната движеща сила в случая е лесната употреба.

Жените провокират навлизането на смартфоните. Проучването сред потребителите на смартфони през 2011 г. показва, че мъжете все още доминират по отношение на употребата на нишови услуги на смартфоните си, докато жените все повече използват стандартните услуги като гласови повиквания, кратки съобщения и Facebook. С активното обединяване на всички комуникационни канали в едно устройство, жените провокират масовото навлизане на смартфоните на пазара.

Улесняване на пазаруването. Наблюденията показват, че 67% от потребителите на смартфони се интересуват от мобилни плащания. Тези плащанията не трябва да се разглеждат като самостоятелно съществуваща дейност, а трябва да се разглеждат като част от ежедневното пазаруване, включващо също продуктова информация, бонус точки, сметки и дори навигация в магазини и молове.

Всичко е свързано. Мобилният трафик на данни надмина гласовите услуги през последното тримесечие на 2009 г. и достигна два пъти по-голям обем спрямо обажданията през първото тримесечие на 2011 г. Потребителите продължават все повече да се свързват с интернет и с нещата около себе си, като автомобили, вендинг машини, билетни портали и т.н.
Несигурни времена – потребителите се стремят към контрол. Във времена на икономическа нестабилност или в случаи на бедствия като земетресения ние виждаме възроден интерес на потребителите към комуналните услуги като вода и електричество. Тези фактори, както и промяната на наличния доход води до желание на потребителите да контролират консумацията на подобни услуги.

За Ericsson ConsumerLab

Ericsson ConsumerLab е научна органицзация, която провежда проучвания на клиентските нагласи с цел промяна на стратегията, маркетинга и продуктовия мениджмънт в Ericsson Group. Ericsson ConsumerLab има над 15 години опит в сферата на изследване на потребителските нагласи, включително изучаване на човешките ценности и поведение, в това число и начинът, по който реагират или възпримат ИКТ продукти и услуги. Това знаение помага на операторите да разработват атрактивни и печеливши услуги. 

Ericsson е водещ доставчик на технологии и услуги за телекомуникационни оператори по света. Компанията е лидер на пазара на 2G, 3G и 4G мобилните технологии като предоставя услуги по поддръжка на мрежи, които обслужват повече от 2 милиарда абоната, и има водеща позиция в областта на услугите за управление на мрежи. Портфолиото на компанията обхваща инфраструктура за мобилни и фиксирани мрежи, телеком услуги, софтуерни, широколентови и мултимедийни решения за оператори, предприятия и медийната индустрия. Съвместните компании Sony Ericsson и ST-Ericsson осигуряват на потребителите мобилни устройства  с богат набор от функции.

Ericsson разработва концепцията си за "водеща роля при изграждането на един постоянно свързан свят” чрез иновации, технологии и решения за устойчив бизнес. Компанията работи в 180 страни, има повече от 90 000 служители и генерира приходи от 203.3 милиарда шведски крони (28.2 милиарда долара ) за 2010 г. Основана е през 1876 г. и е базирана в Стокхолм, Швеция, листва се на борсата в Стокхолм и NASDAQ в Ню Йорк.

 реклама