Данон отбеляза близо 8% ръст през 2011 година

За 2012 година Данон си поставя като цел повишаване на продажбите между 5 и 7%
по статията работи: Нели Минчева
Данон отбеляза близо 8% ръст през 2011 година
Снимка: Danone

Водещият производител на хранителни продукти Данон отбеляза общ ръст от 7.8% за 2011 година. Според годишния финансов отчет на международния гигант нетните продажби са се увеличили с 13.6% на отчетна база до 19.32 млрд. евро, като общият им обем е скочил с 3.0%.

Ръстът на новите за компанията пазари в Азия, САЩ и Латинска Америка е двуцифрен, сочат още данните.

Увеличението на приходите за четвъртото тримесечие на 2011 г. за Данон е равно на ръста на компанията на годишна база – 7.8%. Свободните парични потоци през изминалата година са се повишили с цели 9.4% до 1.87 млрд. eвро. Най-голям скок Данон отбелязва на развиващите се пазари, като в Азия увеличението на приходите от продажби за последната година е 20%. Ръстът в продажбите на европейските пазари е 2.4%.

Категорията с най-голямо увеличение на продажбите е бутилираната вода, където ръстът е 15.7%. С близо 5% са се повишили и приходите от млечни продукти на глобално ниво.

"2011 година беше едновременно трудна и позитивна. Резултатите обаче показват, че е била успешна за Данон, тъй като успяхме да постигнем всички цели пред компанията”, коментира главният изпълнителен директор Франк Рибу. "Навлязохме в 2012 година с енергия и увереност, че групата ни е силна и активно ангажирана в разрастването на бизнеса ни”, допълва той.

За 2012 година Данон си поставя като цел повишаване на продажбите между 5 и 7%, става ясно още от доклада. През 2012 г. ще се търси и допълнително увеличение на свободните парични потоци, които да достигнат 2 млрд. евро.

Компанията ще продължи да инвестира в държави с висок потенциал за растеж като Мексико, Индонезия, Китай, Русия, САЩ и Бразилия.

В годишния доклад на Данон се отчита и сериозен напредък по плана за намаляване на въглеродния отпечатък. Емисиите са намалени с 27.5% от 2008 до 2011 година, а през 2012-та компанията планира да изпълни напълно поетия ангажимент за 30%-но намаление за приключващия тази година 5-годишен период.

Мисията на Данон е да осигури здраве чрез своите продукти на възможно най-голям брой хора в цял свят.

 реклама