Данон България взе награда за най-зелена компания

В конкурса се оценяват иновативни, прогресивни и пълни с нови идеи компании
по статията работи: Лиляна Бончева
Данон България взе награда за най-зелена компания
Снимка: Danone

Зелените инициативи на Данон България бяха отличени с първа награда на националния конкурс "Най-зелените компании в България 2011”. Водещият производител на млечни продукти спечели в категорията "Хранителна индустрия и селско стопанство" на церемония в Гранд Хотел София през изминалата седмица.

Като лидер в категорията си, Данон получи специален сертификат, удостоверяващ зелените постижения на компанията. В конкурса се оценяват иновативни, прогресивни и пълни с нови идеи компании, коментираха организаторите от b2b Media.

Както на глобално ниво, така и в България, Данон е инициатор на редица успешни зелени кампании, някои от които са дали ефект върху населението на цели региони по света. "Радваме се за тази награда, защото тя признава постиженията на Данон България в полза на обществото и околната среда и ние постоянно се стремим да подобряваме и обогатяваме портфолиото си от зелени инициативи, каза Милена Христова - Индустриален директор в компанията. "Горди сме и с това, че в това отношение Данон България служи за пример на представителствата на компанията в други държави в Европа".

Една от тези инициативи у нас е "Да засадим дърво", в която Данон България се грижи за залесяването на Национален парк Витоша от 2008 г. насам. До 2011 г. включително площта на засадените гори беше над 45 дка. Идеята за това партньорство с инициативна група Витоша, ръководството на парка и горското стопанство идва след смерча през 2006 г. и последвалата напаст от корояд, които унищожават голяма част от дърветата.

Зеленото мислене на компанията се изразява и в измерването на въглеродния отпечатък, т.е. влиянието на всяка стъпка от производствения процес върху околната среда. Измерват се въглеродните емисии от ниво ферма до попадането на опаковките от продуктите в процеса на рециклиране. Въглеродни емисии се генерират на всеки един етап от производството – при производството на опаковки и суровини, през емисиите от транспортните средства които доставят суровините и материалите и готовите продукти в търговската мрежа, чак до емисиите генерирани за производството на електричество използвано за охлаждане на продуктите в търговската мрежа.

От 2001 година Данон България ежемесечно следи за разделното събиране и рециклиране на отпадъците, консумацията на вода, термална енергия, електроенергия, с цел оптимизиране на процесите и намаляване консумацията на природни ресурси на единица продукт. От две години компанията участва и в глобалната инициатива в Часът на Земята, като на 31 март 2012 г. бяха спестени 84 kWh енергия, което се равнява на работата на 1400 стандартни крушки от 60W.

Целта на Данон на локално и на глобално ниво е освен икономически цели, с дейността си да постига и социални цели.

За Данон:

Данон Груп, към която принадлежи Данон България, заявява своето отношение към опазването на околната среда и устойчивото развитие още през 1972 г. В Данон България през 2004 г. е въведена и се поддържа сертифицирана система за управление на околната среда съгласно международен стандарт ISO 14001:2004.

 реклама