Наскоро, на два рекламни фестивала на Латинска Америка и Испания, Галерии Roca бяха отличени. Голямата награда в категория Дизайн на FIAP 2012 и голямата награда за Брандиране и дизайн на El Sol 2012 бяха присъдени на проекта за неговото интeрактивно аудио-визуално оформление.
Галерии Roca, забележителности в Лондон, Мадрид, Барселона и Лисабон, са част от международната стратегия на лидера в обзавеждането за баня Roca, които отразяват текущото състояние и предизвикателствата на бъдещето пред марката. Дизайнът на пространствата е дело на международно признати архитекти и интериорни дизайнери като Заха Хадид в Лондон, Карлос Ламела в Мадрид, Карлос Фератер в Барселона и Карлес Феруз в Лисабон. Те са подпомагани от мултидисциплинарен екип от музейни експерти и специалисти в аудио-визуалните и звукови форми. Дизайн, иновация, устойчиво развитие и благополучие са ценностите на Roca, които Галериите представят. Те изразяват и ангажимента на Roca за постоянен диалог с обществото като цяло и особено с професионалисти, които споделят интереса и стремежа на компанията да предвижда развитието на пространството на банята в бъдещето.
Важен общ елемент за представяне на ценностите и развитието на световния лидер в обзавеждането за баня Roca e интерактивното аудио-визуално съдържание. То е дело на агенция Tiempo BBDO и успешно реализира идеята Галерии Roca да предложат ново сетивно преживяване за посетителите, което да ги доближи до същността на марката. Работата на агенцията е заслужено отличена с двете големи награди за дизайн на фестивалите FIAP 2012 и El Sol 2012. Аудио-визуални елементи използват голям формат интерактивни екрани и маси. Fluxus ги облича във флуиди като метафора за иновативната същност на Roca, интерактивната инсталация; Rituals проектира живота в пространството на банята, чрез дъжд и лед; Momentums създава пълно аудио-визуално потапяне в атмосферата; Products представя дизайна на продуктите Roca като скулптури, а приложението за визуализация на банята е иновативна система за виртуална реалност, която позволява на потребителя да разгледа колекциите за баня Roca в голям формат. Представяне на наградените работи може да се види на адрес http://www.tiempobbdo.com/es/thework/roca-galleries .
Четирите Галерии Roca са създадени от 2008 г. до 2011 г. Най-големият корпоративен изложбен център на Roca на Балканите е открит през 2007 г. в София. Разположен е в сградата на историческия магазин София в центъра на столицата и носи името Експо Баня София. Ежегодно изложбената зала представя новостите в света на банята, създадени от армия специалисти, застанали зад марката Roca. Събитието Новости е синоним на иновативност в дизайна като стил и функционалност, в устойчивото развитие с внедряването на нови технологии и нови материали, с продукти произведени и работещи така, че да съхраняват природните ресурси и енергия. През последните години, изложбената зала се развива според концепцията за Галерии Roca и се превръща в емблематично място за срещи със световната и българската култура и изкуство. Освен постоянната експозиция на най-нови технологии и тенденции в обзавеждането за баня, Експо Баня София представя на посетителите разнообразни изложби (живопис, фотография, скулптура, дизайн), концерти, театрални спектакли, лекции, дискусии и други културни събития. За тази дейност, в края на април, Рока България получи наградата на БХРА за 2011 г. за утвърждаване на изложбена зала Експо Баня София, като алтернативно културно пространство в столицата. Скоро в изложбената зала се представиха младите дизайнери от българската група за дизайн Черга. Изложбата на най-нови техни идеи, концепции, прототипи и продукти бе в рамките на Sofia Design Week 2012.
От 26 юни Експо Баня София ще бъде домакин на поредната изложба, в която младите творци Мая Николова и Владимир Палев ще представят петия си съвместен проект "Към светлото бъдеще" – живопис и инсталации, подчинен на трайните им търсения за по-смислено и концептуално изкуство, ангажирано непременно с послания. Към тях се присъединява и Валентин Атанасов, който представя своите скици и портрети. Жителите и гости на столицата могат да посетят изложбата до 10 юли.
Roca
Roca е компания за дизайн, производство и маркетинг на продукти за баня, подови и стенни керамични облицовки, в услуга на секторите архитектура, строителство и интериорен дизайн. Компанията наброява повече от 21 100 служители, има 72 производствени предприятия и оперира в над 135 държави на 5 континента.
Като световен лидер в моделирането на пространството на банята, Roca работи в близко сътрудничество с признати дизайнери, архитекти и интериорни дизайнери като Moneo, Chipperfield, Herzog & de Meuron, Benedito, Giugiaro и Schmidt & Lackner, както и много други. С интензивни проучвания и усъвършенстване, Roca насърчава проекти за опазване на околната среда. За компанията този ангажимент се изразява в непрестанно разработване на нови продукти, предназначени за намаляване консумацията на вода.