Всички банкомати на Пощенска банка са защитени с iFDI устройства

iFDI устройството е специална зелена приставка, която се монтира пред карточетеца на банкомата и е видима за картодържателите
по статията работи: Нели Минчева
Всички банкомати на Пощенска банка са защитени с iFDI устройства
Снимка: Пощенска банка

Пощенска банка завърши процеса по инсталиране на iFDI устройства на мрежата си от 340 банкомата в цялата страна. Банката стартира проекта като част от усилията си да предложи допълнителна сигурност на своите клиенти и на всички картодържатели, които ползват банкоматите на финансовата институция. В допълнение банката издава дебитни и кредитни карти с чип, които предлагат по-висока защита срещу скимиране.

iFDI устройството е специална зелена приставка, която се монтира пред карточетеца на банкомата и е видима за картодържателите. Приставката предотвратява поставянето на устройства за неправомерен презапис на данни от магнитната лента на банковата карта (скиминг устройства).

При нарушаване на физическата цялост на защитната пластина на iFDI устройството, автоматично се прекъсва електрическото захранване на четящото устройство. Така банкоматът спира да приема клиентски карти, докато изправността му не бъде гарантирана от специалист на банката, предотвратявайки всяка възможност за злоупотреба и компрометиране на банкови карти, използвани на банкоматите на Пощенска банка.

Пощенска банка има мрежа от 340 банкомата в цялата страна. На ATM устройствата на банката денонощно клиентите могат:

- да изтеглят пари в брой

- да заплатят битови сметки

- да направят вноска по кредитна карта, издадена от банката

- да заредят виртуална карта от Пощенска банка за покупка в интернет

- да прехвърлят суми между сметки

- да променят ПИН код на карти, издадени от банката

- да правят справки за състоянието на сметки и др.

Банката напомня следните съвети за сигурност при употреба на дебитни/ кредитни карти и интернет банкиране:

- Не разкривайте Вашия ПИН пред никого, дори ако Ви бъде изискан от лица, представящи се за служители на банката, не го предоставяйте по интернет или по телефон и не го съхранявайте записан.

- Преди извършване на транзакция на банкомат огледайте процепа, в който се поставя картата, и се уверете, че няма следи от външна намеса или поставени допълнителни устройства.

- При въвеждане на ПИН закрийте с ръка клавиатурата и се убедете, че не сте наблюдавани от някого в непосредствена близост до Вас.

- В случай че картата Ви остане в банкомата поради неизвестна за Вас причина, свържете се с Центъра за обслужване на клиенти на банката издател на картата, за да бъде блокирана.

- При транзакции на ПОС терминални устройства в търговски обекти не позволявайте картата да излиза извън полезрението Ви и настоявайте транзакцията да се извърши във Ваше присъствие. При въвеждане на ПИН отново прикривайте с ръка клавиатурата.

- Уверете се в точността на сумата, която е изписана на разписката от ПОС терминалното устройство, както и във верността на данните за търговския обект, които са изписани върху разписката. Съхранявайте всички разписки от разплащанията, които сте направили чрез картата си – възможно е те да са Ви необходими в бъдеще.

- Използвайте интернет търговци, които гарантират сигурността на разплащането и запазете копия от кореспонденцията си с тях, както и потвърждения за извършените покупки.

- При покупки или резервации в интернет, преди да извършите транзакцията се убедете, че сте се запознали с всички обстоятелства, свързани с транзакцията – общи условия на търговеца, срокове за доставка и политика при връщане на стоки, отказване на резервации и оспорвания, гаранционни условия и т.н. Бъдете внимателни и се уверете, че давате разрешение на търговеца да задължи сметката Ви само със сумата на конкретната покупка и само – еднократно.

- Следете за навременното получаване на месечните си извлечения и внимателно проверявайте дали разпознавате всички транзакции, отразени в тях.

- Абонирайте се за услугата "есемес известяване". С нейна помощ в случай на неправомерна транзакция с Вашата карта ще получите есемес и ще може веднага да се свържете с банката и да поискате блокирането на картата Ви , което от своя страна ще спомогне за навременното локализиране на инцидента и ограничаването на евентуални загуби.

- Запазете на удобно място телефонния номер на Центъра за обслужване на клиенти на Вашата банка издател, за да бъде на Ваше разположение при кражба или загуба на картата Ви.

- Незабавно се свържете с банката, ако картата Ви бъде открадната или установите, че е загубена и поискайте блокирането й.

- Уверете се, че сте посочили актуалните си координати в банката – това ще даде възможност на банката да се свърже с Вас своевременно за потвърждение при съмнения за неправомерни транзакции и да се предприемат навременни действия за ограничаване на евентуални загуби.

- В случай че имате съмнения, че по някакъв начин сте станали обект на злоупотреба, веднага сигнализирайте банката и поискайте блокирането на картата Ви или на Вашето интернет банкиране.

- Като предпазна мярка използвайте хардуерно криптографско устройство за съхранение на Вашия цифров сертификат за електронно банкиране.

- Периодично сменяйте Вашата парола и актуализирайте използваните от Вас операционни системи и софтуери (включително и антивирусния софтуер).

- Избягвайте достъпа до онлайн услугите от публично достъпни компютри. Не запаметявайте Вашето потребителско име и парола в уеб браузъра.

- Проверявайте сигурността и автентичността на интернет сайта преди да въведете конфиденциална информация. Това може да направите, като проверите за наличието на https://... в началото на уеб адреса и за икона, изобразяваща заключен катинар в адрес бара на браузъра. Може да видите информация от издателя на сертификата на уебсайта, като кликнете върху иконата със заключен катинар.

 реклама